Recepta | Seques amb cloïsses

Cada setmana, les millors receptes

  • Seques amb cloïsses -
Publicat el 21 de gener de 2023 a les 11:49
Actualitzat el 21 de gener de 2023 a les 11:53
Ingredients per a dues persones:

20 /22 cloïsses

400 grams de seques cuites

2 tomàquets ratllats

1 ceba mitjana

2 grans d’all

1 full de llorer

Una mica de julivert per la picada

Uns brins de safrà

4 o 5 avellanes o ametlles

½ litre de caldo de peix o mitja pastilla de fumet, jo faig servir el de la Sirena

Oli d’oliva

Sal

Pebre negre

 

Preparació:

Poseu les cloïsses en aigua amb sal per purgar-les durant una hora aproximadament.

Prepareu el sofregit, passeu l’all trinxat per la paella un minut, per evitar que es cremi afegiu-hi la fulla de llorer i la ceba trinxada ben petita i deixeu-la sofregir.

Quan ja quasi estigui daurada, afegiu-hi el tomàquet i deixeu-lo reduir. Mentre prepareu el sofregit aneu escalfant el caldo i preparant la picada, que constarà d’un gra d’all que picareu juntament amb un polsim de sal fins aconseguir una pasta.

Tot seguit hi afegiu els brins de safrà prèviament torrats. Seguiu picant i afegiu les fulles del julivert, trinxeu tot be i, finalment, afegiu-hi els fruits secs fins que quedi una pasta. Reserveu.

Afegiu les seques al sofregit, tot seguit afegiu-hi també el caldo.

Passats uns quinze minuts, afegiu les cloïsses a la cassola, deixeu-les coure una mica, uns tres o quatre minuts, fins que s’obrin. Afegiu sal i pebre negre al gust i serviu en plats de sopa