Renfe ja ha instal·lat els primers equips de videovigilància intel·ligent a 22 estacions de Rodalies de Catalunya, entre les quals hi ha Granollers Centre però també Barcelona-Arc de Triomf i plaça de Catalunya, Badalona, Mataró, Sitges i Sabadell Centre. Es tracta del primer pas per a la completa digitalització dels sistemes de seguretat de 110 estacions de Rodalies, un projecte denominat Renfe Smart Security Station (RS3) amb un pressupost de 8,7 milions i que haurà de culminar el 2024. Aquest nou sistema recopila i processa de forma anònima i automatitzada milers de dades a través del sistema CTTV de cada estació i els integra en un quadre de comandament únic. L'objectiu és "millorar la seguretat i l'experiència de l'usuari", segons Renfe.
De moment, a més de les 22 estacions que ja han posat en marxa el nou sistema, altres 8 ja compten amb la instal·lació del sistema d'analítica i altres 14 estacions estan en procés d'obra d'instal·lació, que es preveu que finalitzin al primer trimestre de 2023. A més, s'ha fet el replantejament d'obra en 66 estacions de Rodalies més.
Per implementar aquestes solucions, Renfe ha contractat empreses punteres en tecnologies d'analítica i intel·ligència d'imatges, entre les quals es troben Infinity Neural i Imotion Analytics, startups accelerades amb el programa d'innovació TrenLab. Les càmeres de seguretat analògiques se substitueixen per càmeres IP, que permetran compartir la informació recollida a través del sistema CTTV en un sistema de videoanalítica integrat.
Així mateix, el projecte RS3 preveu la instal·lació servidors de darrera generació i la renovació de sistemes operatius, instal·lacions i elements digitals de les estacions de Rodalies. També preveu la instal·lació de sondes de ciberseguretat per a la seva monitorització, control i anàlisi. L'objectiu final és augmentar els nivells de seguretat digital i de ciberseguretat, segons la companyia ferroviària. Gràcies a aquest sistema intel·ligent de seguretat, es podrà conèixer què està passant a les estacions de Rodalies en temps real i es podran detectar, de manera automatitzada, incidents relacionats amb la seguretat com caigudes de persones i objectes a les vies, incendis, actes vandàlics o el frau en l'accés.
Renfe instal·la videovigilància intel·ligent a Granollers Centre
La iniciativa té un pressupost de 8,7 milions i s'estendrà a 110 estacions a finals del 2024
Ara a portada
-
Successos Detenen un home que venia drogues a l’aparcament d’un festival de música a Montmeló Redacció
-
-
Successos Dos detinguts per intentar sostreure una bossa de mà en un aparcament de Granollers Redacció
-
-
Societat Un incendi en una nau d'autocaravanes de Granollers obliga al confinament d'una zona comercial
Publicat el 15 de gener de 2023 a les 19:03
Actualitzat el 15 de gener de 2023 a les 19:12
Et pot interessar
-
Societat Bigues i Riells del Fai es prepara per a la campanya de prevenció d'incendis
-
Societat Quatre llocs curiosos del Vallès Oriental que has de visitar
-
Societat Comença l’última fase de les obres de l’avinguda Sant Esteve de Granollers
-
Societat La Fira Guia’t del Vallès Oriental estrena emplaçament amb rècord d’assistència