Ja estan pràcticament enllestides les obres de construcció d'un passeig per a vianants i bicicletes al marge dret del riu Congost. En concret, les obres corresponen a la primera fase del projecte que permetrà disposar d'un espai de lleure continu al costat del riu tot al llarg del terme municipal de les Franqueses, des de Canovelles fins a la Garriga. Així doncs, en aquesta primera fase del projecte s'ha adequat un espai d'uns 2 quilòmetres de llargada situat entre el gual de Cal Forcaire i el pont de la carretera que va a l'Ametlla. Aquesta zona, que transcorre entre el riu Congost i l'avinguda d'Europa del Pla de Llerona, és molt freqüentada per persones de totes les edats que hi van a caminar, córrer o en bicicleta en el que s'ha anomenat popularment com a ''ruta del colesterol''. Tot i aquesta afluència de gent, l'espai no estava en condicions per fer-hi esport.
És per això que l'actuació que s'hi ha realitzat ha consistit a pavimentar un carrer per a vianants i bicicletes de 3 metres d'amplada. En aquest tram, en la seva part més ampla, també s'hi ha situat una àrea de descans amb taules i bancs de pedra, així com varis elements de fusta per poder efectuar-hi exercicis físics complementaris en diversos punts del passeig. A més, també s'han posat més bancs de fusta que s'han afegit als ja existents i s'hi han instal·lat papereres. Així mateix, s'hi han plantat gran quantitat d'arbres perquè facin ombra a l'estiu als usuaris del passeig i perquè facin de separació del trànsit del carrer proper.
Més endavant, en una segona fase d'aquest mateix projecte, es construirà el tram de passeig que va del pont de la carretera de l'Ametlla fins al terme municipal de la Garriga.
Les obres d'aquesta primera fase del projecte han anat a càrrec de l'empresa Panasfalto per encàrrec de l'empresa municipal Les Franqueses Entorn Verd i han tingut un cost de 299.285 euros.
S'acaben les obres de construcció d'un passeig per a vianants i bicicletes al marge dret del riu Congost

ARA A PORTADA
-
Un desdoblament històric i prop d'un any i mig de tall: així seran les obres de l'R3 de Rodalies David Cobo
-
Renfe ofereix unes 2.900 places de bus durant el tall ferroviari entre Montcada i Reixac i Granollers Redacció
-
Granollers: dos anys més d'hegemonia socialista amb obres en marxa i reptes pendents Dani Agudo Torres
-
-
Publicat el 24 d’abril de 2006 a les 19:15
Et pot interessar
-
Societat El Vallès Oriental, la segona comarca en rebre més migració d'altres zones de Catalunya
-
Societat La millor coca de Sant Joan 2025 de llardons es fa a Granollers
-
Societat L’escola Anselm Clavé de Mollet, obligada a tancar
-
Societat Aquests són els noms més habituals al Vallès Oriental
-
Societat Una delegació del Vallès Oriental participa dels actes de l’alliberament de Mauthausen
-
Societat Barnusell: «Ampliar el parc d’habitatge de lloguer assequible a Granollers és una prioritat»