Aquest projecte, finançat pel Ministeri d'Indústria per mitjà del programa PROFIT, es durà a terme a tres comunitats autònomes: Extremadura, Castilla-La Mancha i Catalunya. A Catalunya s'ha triat l'estudi del sector audiovisual, i més concretament, de les empreses de televisió de proximitat
immerses en els canvis econòmics i estructurals que implica la implantació de la TDT-L.
El passat mes de novembre va tenir lloc la primera jornada, en què es va fer un diagnòstic del sector de la TV de Proximitat a Catalunya i es van consensuar cinc eixos estratègics de treball (finançament, el mercat i la seva regulació, continguts, tecnologia, i territori) i una sèrie d'idees d'innovació a desenvolupar. En aquesta propera sessió, es prioritzaran les accions i es muntaran comissions per al seu desenvolupament.
En aquesta jornada hi participarà la Secretaria de Comunicació de la Generalitat, el Consell de l'Audiovisual de Catalunya, l'Institut Català d'Indústries Culturals, TDCOM, la Xarxa Audiovisual Local, la Fundació I2Cat, Localia, el Canal Català, El 9 Nou, Comunicalia, Mier Comunicaciones, els consorcis públics de TDT de Mataró i del Garraf, la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la Universitat Autònoma de
Barcelona (UAB), a més dels organitzadors: CIREM, EADA i el Consorci del Mercat Audiovisual de Catalunya.