El tall per desdoblar l'R3 entre Parets i la Garrigacomençarà després de Sant Joan i s'allargarà un any. Així ho ha anunciat la directora general de Transports i Mobilitat, Susi López, després de la reunió que han mantingut a Vic aquest dimecres en format híbrid Renfe, Adif, Generalitat, Ajuntaments i les plataformes d'usuaris.
El projecte inicial contemplava una durada d'obres de gairebé mig any i finalment s'allargarà el doble. López ha explicat que això es deu al fet que hi haurà més serveis afectats i per qüestions de seguretat. Des de la plataforma Perquè no ens fotin el tren, Marc Janeras, ha criticat la manca de planificació general del tall d'unes obres "que ja haurien d'estar fetes" i que arriben "amb molts mesos de retard".
Durant el tall ferroviari, Rodalies posarà en marxa un pla alternatiu per carretera per garantir la mobilitat dels viatgers consensuat amb la Generalitat de Catalunya i les entitats implicades (ajuntaments, consells comarcals i plataformes ciutadanes). Aquestes reunions permetran mantenir una comunicació constant amb el territori. Per la seva banda, Renfe reforçarà el personal d’informació i atenció al client, així com en seguretat, a les estacions afectades
Transport alternatiu
Aquest avenç del pla alternatiu contempla tant autobusos alternatius al tram directament afectat (Mollet Santa Rosa – La Garriga) com serveis directes entre Vic, Centelles i La Garriga amb Barcelona. A la ciutat comtal, el punt d’origen i destinació serà Fabra i Puig on els viatgers disposen de serveis de Rodalies (R3 i R4), serveis de Metro de la línia 1 i línies de busos de TMB.