El tall de l'R3 entre Parets i la Garriga començarà després de Sant Joan i s'allargarà el doble del previst

La plataforma d'usuaris critica la manca de planificació perquè les obres arriben amb molts mesos de retard

Afectacions a la mobilitat de la línia de tren R3 per les obres de desdoblament
Afectacions a la mobilitat de la línia de tren R3 per les obres de desdoblament | Cedida
Redacció
22 de gener de 2025, 12:35

El tall per desdoblar l'R3 entre Parets i la Garrigacomençarà després de Sant Joan i s'allargarà un any. Així ho ha anunciat la directora general de Transports i Mobilitat, Susi López, després de la reunió que han mantingut a Vic aquest dimecres en format híbrid Renfe, Adif, Generalitat, Ajuntaments i les plataformes d'usuaris.

El projecte inicial contemplava una durada d'obres de gairebé mig any i finalment s'allargarà el doble. López ha explicat que això es deu al fet que hi haurà més serveis afectats i per qüestions de seguretat. Des de la plataforma Perquè no ens fotin el tren, Marc Janeras, ha criticat la manca de planificació general del tall d'unes obres "que ja haurien d'estar fetes" i que arriben "amb molts mesos de retard".

Durant el tall ferroviari, Rodalies posarà en marxa un pla alternatiu per carretera per garantir la mobilitat dels viatgers consensuat amb la Generalitat de Catalunya i les entitats implicades (ajuntaments, consells comarcals i plataformes ciutadanes). Aquestes reunions permetran mantenir una comunicació constant amb el territori. Per la seva banda, Renfe reforçarà el personal d’informació i atenció al client, així com en seguretat, a les estacions afectades

Transport alternatiu

Aquest avenç del pla alternatiu contempla tant autobusos alternatius al tram directament afectat (Mollet Santa Rosa – La Garriga) com serveis directes entre Vic, Centelles i La Garriga amb Barcelona. A la ciutat comtal, el punt d’origen i destinació serà Fabra i Puig on els viatgers disposen de serveis de Rodalies (R3 i R4), serveis de Metro de la línia 1 i línies de busos de TMB.