La Beca Maria Gaja d'aquest any duplica l'import del premi perquè en l'anterior edició va quedar desert. Per tant, l'autor o els autors del projecte guanyador d'aquesta edició rebran 7.200 euros.
Un any més, el Consell Escolar Municipal i l'Ajuntament de Granollers convoquen aquesta beca amb l'objectiu d'incentivar i promoure el desenvolupament de projectes educatius. En concret, projectes innovadors que promoguin valors cívics i democràtics emmarcats en el coneixement i el respecte per l'entorn. Els han de presentar ensenyants o ciutadans i ciutadanes de Granollers que formin part d'una institució o entitat legalment constituïda, en la qual vulguin desenvolupar el seu projecte educatiu.
En aquesta ocasió, els interessats en participar en aquesta convocatòria anual hauran de presentar el guió del seu projecte entre el 9 i el 12 de juny, a la Secretaria del Consell Escolar Municipal, al Servei d'Educació de l'Ajuntament de Granollers (c. del Portalet, 4, 4a planta).
Tonucci i Granollers
Francesco Tonucci és investigador de l'Institut Psicològic del Consell Nacional de Recerca d'Itàlia i responsable del projecte internacional "La cita dei bambini" (La ciutat dels infants).
Ha visitat Granollers en diverses ocasions. Entre d'altres, quan la ciutat va participar, amb altres poblacions, en un projecte coordinat per la Diputació de Barcelona i amb l'assessorament de Tonucci a finals dels anys 90. Posteriorment, el 2003, aquest reconegut psicopedagog va incorporar referències a Granollers en un llibre per desenvolupar el seu projecte internacional i afavorir el canvi de la ciutat tenint en compte els infants i les seves aportacions. En concret, hi va recollir l'opinió d'un infant de la ciutat a favor de la bicicleta, durant una trobada que es va fer l'any 1998. L'objectiu d'aquella reunió va ser parlar de problemàtiques dels nens i les nenes sobre diversos aspectes de la ciutat, com mobilitat i seguretat. Aquella trobada la va organitzar el col·lectiu "Petits, però
ciutadans", de l'Associació Cultural de Granollers, en conveni amb
l'Ajuntament. Hi van assistir un grup de nens i nenes que van parlar amb Francesco Tonucci sobre aquestes qüestions, amb motiu de la participació de Granollers, amb set poblacions més, en el projecte de La ciutat dels infants,coordinat per la Diputació de Barcelona i amb l'assessorament de Tonucci.
En aquell llibre ( Se i bambini dicono: adesso basta!), Francesco Tonucci també va recollir l'experiència de la campanya Aquí tens un amic, que l'any
2001 es va portar a terme a Granollers, promoguda pel col·lectiu "Petits,
però ciutadans" i Gran Centre Granollers. L'objectiu, apropar els
comerciants als infants i fer de les botigues un espai on trobin ajut si s'han perdut o si necessiten suport d'un adult.