
L'agència de viatges Estival Tours de Granollers ha deixat sense vacances una seixantena de clients. Els afectats denuncien que el propietari de l'establiment, Josep Colom, que va tancar les portes de l'agència la setmana passada, els hauria venut bitllets d'avió falsos i els hauria estafat milers d'euros. La majoria dels clients enganyats són ciutadans d'origen llatinoamericà que tenien previst visitar els seus respectius països per reunir-se amb les famílies. Els afectats asseguren que el propietari de l'establiment, que s'ha declarat insolvent, acumula altres denúncies per cassos similars i està pendent de judici.
Colom va cobrar als afectats el preu del bitllet però no els va entregar el localitzador amb la confirmació del vol, només la reserva. "Ell ens cobrava per avançat i la majoria ens hem adonat de l'estafa quan hem arribat al taulell de l'aeroport", assenyala la Sara Maria Chávez, una de les perjudicades, que explica que el seu marit va viatjar a Equador el passat 2 d'agost i ara es troba que no té bitllet per poder tornar.
El propietari de l’agència es declara insolvent
En aquest mateix sentit s'ha expressat Wilton Sambrano, un altre afectat que planejava viatjar a aquest mateix país amb la seva dona i el seu fill. "Havia pagat més de dos mil euros", comenta l'home, que assegura que ja ha interposat una denúncia contra el propietari d'aquest establiment. Sambrano explica que el propietari d'Estival Tours va reconèixer davant els Mossos d'Esquadra que havia "estafat" els clients i fins i tot que va declarar-se "insolvent".
Tot i que la majoria de perjudicats són clients de països d'Amèrica Llatina, també hi ha catalans que havien confiat en els serveis d'aquest operador. Aquest és el cas de la Glòria Ponte, una veïna de Granollers que el passat 30 de juliol va marxar a les illes gregues amb la seva família i uns amics. Un dia abans de la data en què estava previst que finalitzés el viatge la dona va rebre una trucada del propietari de l'establiment en què la informava que havia hagut de tancar el negoci i que els bitllets de tornada que els havia venut no tenien validesa. "Vàrem haver de comprar uns altres bitllets nosaltres mateixos per internet", comenta Ponte.
Una denúncia prèvia
L'establiment, ubicat al centre de Granollers, treballava sota la llicència d'una franquícia d'Estival Tour. Es dóna la circumstància que aquesta empresa va denunciar el propietari del negoci fa un any per un deute de 64.000 euros i hi va trencar la relació comercial. Malgrat tot, el local seguia obert i mantenia el cartell amb el logotip d'aquest operador. Colom està pendent d'anar a judici.