Els Bombers de la Generalitat van activar ahir dimarts momentàniament el Pla de Protecció Civil en fase d'alerta per una fuita a l'empresa química Uquifa, al polígon industrial El Pla de Lliçà de Vall, al Vallès Oriental, aquest dimarts a la tarda. La fuita d'àcid clorhídric d'una bombona de 800 quilos va obligar els bombers a marcar un perímetre de seguretat de cinc quilòmetres al voltant de la fàbrica, que es va aixecar un cop controlada la fuita. Com a conseqüència de l'accident es van desallotjar els treballadors de l'empresa.
Els Bombers de la Generalitat, amb els tècnics de l'empresa Uquifa, van aconseguir aturar, cap a dos quarts de cinc de la tarda, la fuita d'àcid clorhídric que es va produïr en aquesta indústria química dedicada a productes farmacèutics i situada al número 9 de l'avinguda Puigcerdà, al polígon industrial El Pla de Lliçà de Vall.
L'àcid, en contacte amb la temperatura ambient, es va gasificar i es va convertir en un núvol. Els bombers van ruixar amb aigua i així va quedat rebaixada la toxicitat del producte. Els bombers continuen ara treballant per neutralitzar el producte.
Els fets van passat cap a les 15.40 hores per causes que encara es desconeixen. L'incident no va provocat ferits, però sí que ha obligat a desallotjar els treballadors de l'empresa com a mesura preventiva.
Una fuita d'àcid clorhídric a Lliçà de Vall obliga a desallotjar un polígon durant una hora

ARA A PORTADA
Publicat el 28 de setembre de 2005 a les 08:26
Et pot interessar
-
Societat Barnusell: «Ampliar el parc d’habitatge de lloguer assequible a Granollers és una prioritat»
-
Societat L’abril de 2025 tanca amb una intensa davallada de l’atur al Vallès Oriental
-
Societat Granollers rep el reconeixement com a Ciutat de la Ciència i la Innovació
-
Societat L'Hospital de Granollers s'ampliarà amb deu quiròfans nous
-
Societat Bigues i Riells del Fai es prepara per a la campanya de prevenció d'incendis
-
Societat Quatre llocs curiosos del Vallès Oriental que has de visitar