El departament de Salut de la Generalitat investiga les causes d'un brot de febre de Pontiac, un tipus de legionel·losi lleu, que ha afectat almenys una trentena de persones a Vallgorguina. Segons informa el diari Aravalles.cat els afectats no han hagut de passar per l'hospital, només els que haurien rebut assistència, però se sospita que n'hi podria haver més. L'Ajuntament ha prohibit des de dimarts el reg per aspersió i la neteja dels carrers amb aigua a pressió per evitar més contagis, seguint les recomanacions de l'Agència de Protecció de la Salut.
L'alarma, segons apunta Salut, es va disparar el passat 6 de juliol al Servei d'Atenció Primària del municipi per l'increment de malalts amb símptomes semblants a la grip. Les proves que se'ls hi van fer van descartar que es tractés d'aquest virus i van fer pensar en la possibilitat de la febre de Pontiac, un tipus de legionel·losi lleu.
Salut adverteix que el període d'incubació és d'uns deu dies i que, per tant, no es descarta que puguin aparèixer nous casos de legionel·losi en els pròxims dies.
Una trentena d'afectats a Vallgorguina per legionel·losi
L'Ajuntament prohibeix el reg per aspersió per evitar el possible contagi.

ARA A PORTADA
Publicat el 21 de juliol de 2010 a les 17:06
Et pot interessar
-
Societat Dispositiu especial de trànsit per al Gran Premi de MotoGP a Montmeló
-
Societat Aquests seran els cursos de l'escola d'adults de Cardedeu el 2025-2026
-
Societat Tomben la històrica estació de tren de Parets pel desdoblament de l'R3
-
Societat Festa Major de Granollers: tota la programació
-
Societat Una doctora de l'Hospital de Granollers a una pacient: «Si no em parla en espanyol no l'atendré»
-
Societat Granollers fa el primer pas cap a l'habitatge cooperatiu: «Saber que no et faran fora dona estabilitat i tranquil·litat»