La diputada de Benestar Social, Katy Carreras-Moysí, i l'alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, han presentat avui, a Mataró, la Unitat Mòbil per a l'assistència a les persones que ja disposen del servei de Teleassistència i que dóna cobertura al Maresme i part del Vallès Oriental.
El nou equipament està dotat de recursos per atendre emergències, petites actuacions d'urgència i dispositius per fer front a onades de fred o calor.
Les novedoses Unitats Mòbils consisteixen en un vehicle tot terreny, disposen de personal tècnic i una dotació de recursos per atendre emergències. Tenen la missió de millorar el servei de Teleassistència a través d'un millor grau de servei personalitzat, reforçant les visites a domicili, el recordatori de l'agenda, la possibilitat d'actuar en casos de caigudes o altres emergències i establir una estreta comunicació entre el Servei Local de Teleassistència i les persones usuàries.
La Diputació de Barcelona ha posat en marxa en els últims mesos tres Unitats Mòbils: la que avui s'ha presentat és la tercera en entrar en funcionament i cobreix un total de 62 municipis, corresponents al Maresme i una part del Vallès Oriental. Les altres dues es van posar en marxa el mes d'abril i fan la cobertura de la resta de municipis del Vallès Oriental - Vallès Occidental Bages, una, i Baix Llobregat - Alt Penedès Garraf, l'altra.
Actualment, hi ha installats a la província excepte la ciutat de Barcelona més de 13.000 aparells de teleassistència, amb una demanda mitjana de 60 aparells diaris, el que suposa atendre més de 1200 noves demandes cada mes. En total es dóna cobertura a 244 municipis de la província. En aquest sentit, la Diputació manifesta la seva voluntat de créixer fins a donar servei a les persones més grans de 80 anys que visquin soles, com a collectiu prioritari.
La Unitat Mòbil dóna resposta a emergències, durant les 24 hores del dia. Al conjunt de les Unitats Mòbils s'han atès un total de 235 emergències: 98 sanitàries; 109 socials, on fins ara no hi havia cap recurs professional que atengués a l'usuari/àries; i 28 problemes de salut, que no sempre requereixen de l'atenció o derivació directa a un metge o recurs d'emergència sanitari. Del conjunt d'emergències, 102 corresponen a l'activitat realitzada per aquesta 3a Unitat Mòbil a la comarca del Maresme, tot i que només fa 18 dies des del seu funcionament.
Pel que fa al perfil d'usuaris, el 80% són dones i el 20% homes; el 50% d'aquestes persones tenen més de 85 anys, viuen soles o tenen algun grau de dependència. Quan a la tipologia de les trucades, el 62% corresponen a trucades de seguiment, recordatori de medicació, etc.; el 33, 5% són dels les persones usuàries, per demanar informació o ajut en casos de caigudes o crisis de angoixa i el 4,5% restant les fa també la persona usuària buscant la conversa per situació de soledat.

ARA A PORTADA
Publicat el 25 d’octubre de 2006 a les 12:03
Et pot interessar
-
Societat Renfe ofereix unes 2.900 places de bus durant el tall ferroviari entre Montcada i Reixac i Granollers
-
Societat L’escola Anselm Clavé de Mollet, obligada a tancar
-
Societat Aquests són els noms més habituals al Vallès Oriental
-
Societat Una delegació del Vallès Oriental participa dels actes de l’alliberament de Mauthausen
-
Societat Barnusell: «Ampliar el parc d’habitatge de lloguer assequible a Granollers és una prioritat»
-
Societat L’abril de 2025 tanca amb una intensa davallada de l’atur al Vallès Oriental