Els manifestants, que han estat recolzats per l'equip de govern municipal, han destacat que es tracta d'un punt 'perillós' i han avisat que ja hi ha hagut diversos atropellaments. A més, han criticat que la Direcció General de Carreteres els hi hagi denegat la instal·lació perquè, si es fes, es faria més lent el tràfic d'una via que és considerada com a ràpida.
La manifestació, que ha tallat el trànsit durant uns minuts, ha acabat precisament a la Ronda Nord en la cantonada amb l'avinguda Canovelles, punt on es demana que s'instal·li el semàfor. Allà, s'ha llegit un manifest on es critica l''entestament' de la Direcció General de Carreteres respecte a la sol·licitud.
La directora del CEIP, Carme Duran, ha explicat que la demanda es va fer el 2005 per part de l'anterior equip directiu i que l'administració va respondre negativament. Sí que van accedir, en canvi, a instal·lar un doble semàfor intermitent per avisar els vehicles i unes bandes rugoses. Unes mesures que, per Duran, són insuficients.
L'escola compta amb el suport de diverses associacions cíviques i culturals de Canovelles, a més de l'ajuntament. Precisament l'alcalde de la localitat, José Orive (PSC), ha lamentat que la Ronda Nord 'facilita el moviment però està pensada només per a cotxes'. Ha explicat que 'divideix el poble en dues meitats' i ha precisat que no només hi passen nens al principi i al final del dia: 'Hi ha policia local que vigila l'entrada i la sortida d'alumnes i el pas per aquella zona, però no s'hi poden estar tot el dia i sempre hi ha moviment de gent'.
Per Orive, 'creuar la Ronda és un perill' i 'no hi ha cap garantia que no es repeteixin els accidents que ja hi ha hagut.
L'alcalde socialista ha explicat que des del consistori 's'han esgotat' les alternatives i ja s'ha enviat a la Direcció General de Carreteres una demanda oficial del ple, del consell escolar municipal i del centre. La resposta de l'administració, segons Orive, va ser que no es podia instal·lar un semàfor en aquell punt 'perquè és una via ràpida i faria que el trànsit fos més lent'.
A més, Orive explica que l'única alternativa proposada encara tardaria entre sis i set anys: 'Al fer-se la modificació puntual del pla general i haver-se d'urbanitzar un costat de la Ronda, diuen que quan es desenvolupi el pla s'haurà de fer un pla soterrat o elevat. És una solució, però, que podria tardar entre 6 i 7 anys i també dependria de la iniciativa privada', avisa.
