Unió de Pagesos ha demanat als ajuntaments de Granollers i Canovelles, que han suspès els mercats alimentaris no sedentaris, que rectifiquin i que facin el possible per mantenir l'accés directe de la ciutadania a aquests punts de venda habituals de productes frescos.
El sindicat considera que l'administració local pot garantir el control de l'aforament reduït al 30% i fer complir les mesures previstes del Pla Territorial de Protecció Civil, fins i tot en mercats a l'aire lliure, si hi posa recursos i, per tant, considera "prioritari aquests canals de comercialització més curts i justos tant per a la ciutadania com per a la pagesia".
Unió de Pagesos remarca que les administracions locals han tingut temps d'adaptar-se al Pla d'acció de mercats de venda no sedentària aportat pel PROCICAT el 22 de juliol passat, on el Departament d'Empresa i Coneixement detallava les mesures de seguretat per mantenir aquest sistema de comercialització, tals com tanques per al tancament perimetral, cintes o elements similars per garantir l'aforament màxim.
D'altra banda, el sindicat ha demanat al Govern que refaci les disposicions de mesures de contenció del rebrot de la Covid-10 "per evitar que els ajuntaments eludeixin garantir el manteniment dels mercats no sedentaris, cosa que impedeix l'accés lliure als aliments de proximitat i perjudica la pagesia".
[plantillacoronavirus]
Unió de Pagesos reclama a Granollers i Canovelles que reconsiderin el tancament dels mercats
Societat
Diuen que poden complir les mesures previstes del Pla Territorial de Protecció Civil si hi posen recursos
- Imatge del mercat dels dijous de Granollers -
- Ajuntament de Granollers
ARA A PORTADA
-
Societat Troben al mar a Sitges el cos del menor desaparegut a Granollers durant el temporal Natàlia Pinyol
-
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
-
Política La CUP de Cardedeu reclama «mesures urgents» per afrontar futurs temporals Bernat Castanyer
Publicat el
27 d’octubre de 2020 a
les 19:47
Actualitzat el
27 d’octubre de 2020 a les
19:57
Et pot interessar
-
Societat
Centenars de persones es bolquen en la recerca del menor desaparegut durant el temporal
-
Societat
Granollers, epicentre d'una tempesta que «no estava prevista»
-
Societat
Aliança entre Veolia, ajuntaments i Creu Roja per impulsar l'ocupació entre població vulnerable
-
Societat
Els Bombers mantenen un dispositiu d'extinció a l'incendi de Sant Quirze Safaja
-
Societat
Berta García, una de les millors notes de la selectivitat de 2025: «La universitat t'obre la ment»
-
Societat
Estabilitzat un incendi en una empresa amb risc químic a Mollet del Vallès que deixa nou ferits
