Els ministres de Finances del G-7 han tancat aquest dissabte un acord "històric" per a un nou sistema fiscal global que inclou un impost mínim mundial del 15% a les multinacionals, segons ha anunciat el ministre britànic d'Economia, Rishi Sunak.
Segons Sunak, el pacte fomentarà que "les grans multinacionals i gegants tecnològics paguin els impostos justos" a cada país. A més, l'acord busca frenar el dumping fiscal que fan alguns països com ara Irlanda, Luxemburg o Països Baixos, amb impostos més baixos que els seus veïns.
Les multinacionals amb beneficis d'almenys un 10% estaran subjectes al nou sistema, amb el 20% del benefici per sobre del marge del 10% subjecte a impostos en els països on es facin les vendes. La mesura s'haurà de debatre al G-20 i l'OCDE.
El ministre alemany de Finances, Olaf Scholz, ha qualificat la decisió del G-7 com "una molt bona notícia per a la justícia fiscal i la solidaritat i una mala notícia per als paradisos fiscals d'arreu del món".
Acord històric del G-7 per crear un impost mínim de societats del 15%
Les grans economies arriben a una entesa per aconseguir que les multinacionals tributen més
- El ministre britànic de Finances, Rishi Sunak, i la secretària del Tresor dels EUA, Janet Yellen -
- EP
ARA A PORTADA
Publicat el 05 de juny de 2021 a les 12:22
Et pot interessar
-
Internacional
L'ONU avisa que la intervenció dels EUA per capturar Maduro contravé el dret internacional
-
Internacional
Maduro contracta l'advocat de Julian Assange per la seva defensa davant el tribunal a Nova York
-
Internacional
Un jove català, entre els morts en l'incendi de Cap d'Any a Suïssa
-
Internacional
Trump no s'atura i ja mira a Groenlàndia: «La necessitem»
-
Internacional
Espanya, el Brasil, Xile, Colòmbia, Mèxic i l'Uruguai rebutgen l'atac nord-americà a Veneçuela
-
Internacional
Delcy Rodríguez té el suport de l'exèrcit veneçolà i els Estats Units descarten Corina Machado
