Acusat un policia de Chicago de matar un adolescent afroamericà amb 16 trets
Internacional
Milers de persones s'han manifestat aquest dimarts després de fer-se públic un vídeo que mostra els fets
ARA A PORTADA
-
Societat El camí cap a la simplificació de 210 tràmits: cinc gestions que ja són més senzilles Lluís Girona Boffi
-
-
Política La Fiscalia Anticorrupció investiga irregularitats en ajuts de la DGAIA per a joves extutelats Marc Orts i Cussó
-
Societat Grans súpers a dins de mercats municipals: així s'estén (i es paga) el model a Barcelona David Cobo | Ànnia Monreal
-
Publicat el
25 de novembre de 2015 a
les 09:46
El policia de Chicago Jason Van Dyke, de 37 anys, ha estat acusat aquest dimarts de matar un adolescent afroamericà, a qui va disparar 16 vegades. Els càrrecs contra l'agent han estat presentats el mateix dia en què The New York Times ha difós el vídeo del succés, ocorregut l'octubre del 2014, captat des del cotxe patrulla. Les imatges han generat aquesta passada nit protestes racials per denunciar-ho.
Les manifestacions d'aquest sentit no són les primeres als Estats Units, que ja va viure una onada de concentracions al 2014 a Baltimore, Ferguson i Missouri després de crims de joves afroamericans a les zones. La Policia de Chicago ha dit que "facilitarà" les protestes, però adverteix que no tolerarà cap comportament criminal.
És la primera vegada en la història de Chicago que un policia és acusat d'assassinat. En paraules de l'alcalde, Rahm Emanuel, la mort és un fet "horrible" i "sense justificació" i ha demanat tranquil·litat. Per la seva banda, el superintendent de la Policia, Garry Mccarthy, ha fet una crida al civisme davant de possibles manifestacions i ha advertit que l'acusat "pagarà per les seves accions".
Et pot interessar
-
Internacional
Una brúixola per a la dreta francesa
-
Internacional
França reforça la frontera amb Espanya i Itàlia planteja trencar l'espai Schengen per la crisi a Ceuta
-
Internacional
Trump anuncia un acord per al «desarmament total» de Hamàs i la retirada de l'exèrcit d'Israel de Gaza
-
Internacional
Meloni amenaça de tancar l'espai Schengen després de l'entrada en tromba de migrants a Ceuta
-
Internacional
Almenys 28 morts per un terratrèmol de magnitud 7,1 al Japó
-
Internacional
De la cursa d’armament a la nuclear
