Corea del Nord ha dirigit aquest divendres els seus míssils cap a Corea del Sud i els ha preparat per atacar. Els projectils també estan orientats cap a les bases militars que els Estats Units tenen a l'Oceà Pacífic, tot i que l'armament de llarg abast que podria arribar-hi no ha estat provat. Segons Reuters, aquesta és la resposta del règim de Kim Jon-un a les maniobres de dos avions nord-americans amb capacitat nuclear que van sobrevolar la península coreana. Un gest que Corea del Nord ha interpretat com una amenaça. La Xina, aliat del règim nord-coreà, ja ha fet una crida a la contenció, mentre que Rússia ha criticat de forma implícita les maniobres dels Estats Units. L'agència oficial nord-coreana ha assegurat que Kim Jong-un ja ha firmat les ordres en una reunió amb els caps de l'exèrcit la passada mitjanit per preparar l'armament d'atac. El líder nord-coreà creu que "ha arribat l'hora de respondre als imperialistes dels Estats Units".
Segons aquesta agència, Corea del Nord té armament de l'època soviètica amb què pot atacar els seus veïns del sud, però els míssils de llarg abast per arribar a les bases nord-americanes encara no han estat provats.
La Xina, l'únic aliat important de Kim Jong-un, ha fet una crida a "donar el tomb a una tensa situació" i no ha criticat els vols nord-americans, cosa que sí que ha fet Rússia. "Aquesta situació podria simplement quedar fora de control", ha sentenciat el ministeri d'Exteriors rus.
Corea del Nord prepara els seus míssils per atacar Corea del Sud
Internacional
És la resposta a les maniobres de dos avions dels Estats Units
ARA A PORTADA
-
Societat Educació va mantenir un criteri alt d'exclusió d'alumnes que hauria millorat el resultat de PISA Gerard Mira
-
Societat La síndica també colla Educació pel fiasco de les PISA amb una actuació d'ofici Gerard Mira
-
Societat Espanya mobilitza l'exèrcit després d'acordar amb el Marroc el retorn dels migrants que han entrat en tromba a Ceuta Gerard Mira | Eloi Martí
-
-
Publicat el
29 de març de 2013 a
les 15:35
Et pot interessar
-
Internacional
Meloni amenaça de tancar l'espai Schengen després de l'entrada en tromba de migrants a Ceuta
-
Internacional
Almenys 28 morts per un terratrèmol de magnitud 7,1 al Japó
-
Internacional
De la cursa d’armament a la nuclear
-
Internacional Netanyahu viatja als EUA per reunir-se amb Trump a la Casa Blanca malgrat l'ordre d'arrest del Tribunal Penal Internacional
-
Internacional
Quinze anys després d'Utoya
-
Internacional
«L'extrema dreta ja no vol sortir de la Unió Europea, la vol liderar»
