El primer ministre japonès, Naoto Kan, ha sobreviscut aquest dijous a un vot de confiança, perquè ha promès als membres del seu grup parlamentari que volien fer-lo dimitir, que sortirà del govern un cop se solucioni la pitjor crisi nuclear que ha viscut mai el país. Kan mantindrà el seu càrrec fins a la tardor fet que li permet preparar l'ampliació del pressupost, necessària per tal d'aportar fons per la reconstrucció del país, a causa del terratrèmol i el tsunami. El vot de confiança es volia promoure perquè tant el partit a l'oposició com membres del partit de Kan, consideren que el primer ministre no està fent res per solucionar la paràlisi política que viu el país.
Gràcies a les negociacions, el primer ministre ha superat amb bon resultat la moció de confiança al Parlament, organitzada pel partit a l'oposició per criticar com ha portat la pitjor crisi nipona des de la segona guerra mundial: 293 vots en contra a 152 vots a favor de la seva dimissió.


Tot i així, Kan cada vegada té menys suport fins i tot dins del seu propi partit, i aquest fet podria ser utilitzat pels membres a l'oposició per obstruir els acords en termes de taxes i reformes en la seguretat social, necessaris per poder solucionar el gran deute que afronta el Japó.
El primer ministre japonès dimitirà quan solucioni la crisi nuclear
Internacional
Naoto Kan ha superat una moció de confiança
ARA A PORTADA
-
Política Illa demana una treva als sindicats per poder resoldre els problemes de l'educació Bernat Surroca Albet
-
Societat «El nou curs comença a l'abril»: així planifiquen mestres i direccions el retorn a l'aula Gerard Mira
-
Societat «Desgasta veure que no arribes a atendre els alumnes com ho necessiten»: l'escola inclusiva, entre la vocació i la precarietat Neus Climent
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
Publicat el
02 de juny de 2011 a
les 09:23
Et pot interessar
-
Internacional
Un avió d'Amazon se surt de la pista durant l'aterratge i deixa almenys cinc morts a Miami
-
Internacional
L’extrema dreta, a les portes de tocar poder a Alemanya per primer cop des de Hitler
-
Internacional
Sor Lucía Caram, sobre la visita d'Illa a Ucraïna: «Ha vingut a tocar les ferides reals de la guerra»
-
Internacional
La cursa dels suports a França
-
Internacional
Estem més a prop d'una guerra amb Rússia?
-
Internacional
Rússia ataca l'edifici del servei de seguretat ucraïnès
