El Tribunal Suprem dels Estats Units ha fallat aquest divendres a favor de la legalització del matrimoni gai: ha declarat inconstitucionals les lleis que el prohibien en diversos estats. Des d'avui, doncs, les persones del mateix sexe tenen dret a casar arreu del país. La decisió ha estat aprovada per cinc vots a favor de la legalització i quatre en contra.
Fins ara els estats de Kentucky, Michigan, Ohio i Tennessee, no permetien el matrimoni homosexual, ja que defineixen aquesta unió com l'enllaç entre un home i una dona.
La decisió ha estat celebrada efusivament per centenars de ciutadans davant la cort suprema, al centre de Washington. El govern de Barack Obama ja havia mostrat obertament el seu suport al matrimoni gai el 2012.
Estats Units legalitza el matrimoni gai a tot el país
El Tribunal Suprem declara inconstitucionals les lleis que prohibien aquesta unió en diversos estats
ARA A PORTADA
Publicat el
26 de juny de 2015 a
les 16:53
Et pot interessar
-
Internacional
Els líders europeus fixen els límits al lliure comerç davant la pressió de la Xina i els Estats Units
-
Internacional
Deu morts per un tiroteig en un institut al Canadà
-
Internacional
Trump publica i esborra un vídeo on apareix Barack i Michelle Obama com si fossin micos
-
Internacional
Els EUA abaten un dron iranià al mar d'Aràbia
-
Internacional
Per què Epstein pot ser la fi de Trump?
-
Internacional
Roma farà pagar als turistes per visitar la Fontana di Trevi
