El Parlament Europeu s'ha marcat com a objectiu aturar les "fotopolles", imatges no desitjades de genitals masculins que han rebut una de cada dues dones al llarg de la seva vida i el 75% entre els 12 i 18 anys, segons dades oficials. Tal com ha avançat El Periódico, aquesta serà una de les noves accions emmarcades a la directiva europea contra la violència de gènere.
La meta de la Unió Europea (UE), doncs, és "frenar tota mena de violència contra les dones", tal com ha assegurat l'eurodiputada del Partit Popular Europeu, Frances Fitzgerald. En aquest sentit, Fitzgerald ha qualificat de "fonamental" la lluita contra els ciberdelictes entre les franges joves, on "germina un altre tipus de violència masclista". Aquest mena de delictes, continua Fitzgerald, "poden desembocar en situacions molt greus. Hi ha dones que s'han suïcidat a causa de la divulgació d'imatges íntimes", relata.
[noticiadiari]2/251004[/noticiadiari]
Si bé la voluntat de sancionar les imatges no desitjades de genitals hi és, el que no està clar és de quina manera es farà. Les impulsores d'aquesta mesura, per exemple, són partidàries d'articular-la al voltant del consentiment.
[plantillavirals]
La Unió Europea sancionarà les «fotopolles» no desitjades
El 75% de les noies entre 12 i 18 anys han rebut algun cop una imatge sense permís de genitals masculins als seus mòbils, segons dades oficials

- Pelar un plàtan no és tan fàcil com sembla -
- Unsplash
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de juliol de 2023 a les 18:43
Et pot interessar
-
Internacional La Unió Europea rep una nova proposta dels Estats Units per tancar un acord sobre els aranzels
-
Internacional L'Amèrica que no vol estar sola
-
Internacional Sánchez, després de les amenaces aranzelàries de Trump a l'OTAN: «Els Estats Units són un amic d'Espanya»
-
Internacional Miratges atlantistes
-
Internacional L'OTAN en el «reality show» de Trump
-
Internacional Trump amenaça Espanya amb més aranzels si no incrementa la despesa militar: «Pagaran el doble»