La coalició conservadora Portugal à Frente, amb Pedro Passos Coelho al capdavant, ha guanyat les eleccions parlamentàries a Portugal, amb el 36,83% dels vots i el 99,23% dels sufragis escrutats. El partit socialista s'ha quedat amb un 32,38%, el Bloc d'Esquerra amb un 10,22% i la Coalició Democràtica Unitària ecocomunista amb un 8,27% dels vots.
Els portuguesos, doncs, han reelegit Passos Coelho per continuar governant el país i han avalat la política de retallades que ha aplicat al llarg d'aquests quatre anys i per la qual ha estat durament criticat. Ara bé, tot i ser la força més votada, el centredreta s'ha quedat a les portes de la majoria absoluta i les esquerres a l'oposició podrien fer virar algunes de les polítiques d'austeritat. De fet, el mateix Coelho ha avançat que comunicarà al president del país la seva intenció de governar amb minoria, però arribant a "acords essencials" amb el Partit Socialista.
Portugal à Frente és una coalició formada pel Partit Socialdemòcrata (PSD, de centredreta) i el Centre Democràtic i Social-Partit Popular i representa el catolicisme portuguès més conservador.
Portugal avala les retallades de Pedro Passos Coelho i dóna la victòria a la coalició de centredreta
Portugal à Frente guanya els comicis al país i s'imposa als socialistes, malgrat els quatre anys de polítiques d'austeritat | El partit, però, no aconsegueix la majoria absoluta i haurà de pactar per governar
ARA A PORTADA
Publicat el 04 d’octubre de 2015 a les 21:21
Et pot interessar
-
Internacional De la pèrdua de Cuba a l'OTAN: les relacions conflictives amb l'Oncle Sam
-
Internacional La Unió Europea rep una nova proposta dels Estats Units per tancar un acord sobre els aranzels
-
Internacional L'Amèrica que no vol estar sola
-
Internacional Sánchez, després de les amenaces aranzelàries de Trump a l'OTAN: «Els Estats Units són un amic d'Espanya»
-
Internacional Miratges atlantistes
-
Internacional L'OTAN en el «reality show» de Trump