Trump anuncia una treva indefinida amb l'Iran

El president dels Estats Units diu que l'allargarà fins que l'Iran presenti una proposta en les negociacions

Publicat el 21 d’abril de 2026 a les 22:37
Actualitzat el 22 d’abril de 2026 a les 09:55

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha dit que allarga l'alto el foc a l'Iran sine die, fins que el país asiàtic posi sobre la taula una proposta concreta. Així ho ha anunciat a través de la seva xarxa social, Truth, on apunta que ha pres aquesta decisió a petició de les autoritats del Pakistan.

"Se'ns ha demanat que mantinguem el nostre atac contra l'Iran fins que els seus líders i representants puguin presentar una proposta unificada. Per tant, he ordenat al nostre exèrcit que continuï el bloqueig i, en tots els altres aspectes, es mantingui preparat i capaç, i prorrogaré l'alto el foc fins que es presenti la seva proposta i es concloguin les discussions, d'una manera o altra", ha apuntat.

Així, Trump torna a deixar la porta oberta sense marcar una data límit i obre una segona finestra per a les negociacions de pau. Segons assenyala, l'alto el foc s'allargarà fins que l'Iran presenti una proposta concreta.

 Al seu torn, el primer ministre del Pakistan, Shehbaz Sharif, ha agraït la postura estatunidenca i ha celebrat que la via diplomàtica continuï el seu curs. Tanmateix, s'ha compromès ha mantenir els esforços per arribar a una solució negociada al conflicte bèl·lic i segellar un acord de pau definitiu.

Nou TACO a poques hores de la fi de la treva

L'anunci ha arribat poques hores abans de la fi de la treva, que estava prevista a les 4.50 hores d'aquest dimecres (les 13.50 hores a Catalunya). Estava previst que el vicepresident nord-americà, JD Vance, viatgés cap a Islamabad durant la jornada d'aquest dimarts, però finalment no ha sortit de la Casa Blanca.