Els museus són sovint protagonistes de crítiques per les seves exposicions. A París, i concretament al Museu Picasso, s'ha viscut una escena sorprenent. Actualment hi exposa la seva obra l'artista manresà Oriol Vilanova i una de les peces, Old masters, consisteix en una jaqueta de treball blava amb postals a les butxaques.
Una senyora de 72 anys que visitava les instal·lacions la va robar el passat 7 de març. Ningú no se'n va adonar fins a l'hora de tancar les portes al vespre i revisant les càmeres de seguretat van poder comprovar com una dona havia agafat la jaqueta i se l'havia posat a la bossa.
La mateixa dona va tornar uns dies després al museu Picasso i la policia la va interrogar. Ella va assegurar que no sabia que es tractava d'una obra d'art i havia pensat que li quedaria bé. A més, però, la senyora va portar la jaqueta al modista per arreglar-se-la a mida. Aquest va retallar centrímetres de la vora i de les mànigues.
L'autor de l'obra va assegurar al diari Ara que no es tracta de cap innocentada. "Encara no he vist la jaqueta i no sé quin grau de tuneig li han fet. No sé si només han modificat les mànigues o hi ha més detalls", assegura Vilanova.
[plantillavirals]
Una dona roba una jaqueta al Museu Picasso de París i se l'arregla a mida
La turista assegura no saber que es tractava d'una obra d'art
- L'obra de l'artista al museu Picasso de París -
- Oriol Vilanova
ARA A PORTADA
Publicat el
10 d’abril de 2022 a
les 11:40
Et pot interessar
-
Internacional
L'Iran torna a restringir el pas per Ormuz perquè els Estats Units han incomplert l'alto el foc
-
Internacional
Espanya, Irlanda i Eslovènia demanen a la UE que estudiï suspendre l'acord d'associació amb Israel
-
Internacional
Illa i Lula visiten el Supercomputing Center i reivindiquen la tecnologia «al servei de l'interès comú»
-
Internacional
Dels minerals crítics a la lluita contra la violència masclista: els acords de la cimera Espanya-Brasil
-
Internacional
Trump manté el bloqueig a l'estret d'Ormuz malgrat l'anunci de reobertura de l'Iran
-
Internacional
Sánchez i Lula proclamen el «no a la guerra» des de Barcelona
