La junta directiva de Foment del treball ha aprovat aquest dilluns per unanimitat, a proposta del seu president, Josep Sánchez Llibre, la readmissió de la patronal vallesana Cecot, presidida per Antoni Abad, que va ser expulsada el febrer del 2018 al final del mandat de Joaquim Gay de Montellà a Foment. Amb aquesta decisió, es tanca una ferida en el si de l'empresariat català que s'anava arrossegant des de fa anys.
Les relacions entre Foment i Cecot s'havien anat enverinant els darrers anys. Des de Foment s'havia acusat la patronal del Vallès de competir amb Foment fora del límit territorial vallesà. Després, la diferent visió de les dues organitzacions sobre el procés sobiranista -hostil en el cas de Foment, respectuosa amb el dret a decidir en el cas de la Cecot- van acabar de torpedinar el lligam entre les dues entitats. La crítica expressada des de la Cecot envers el decret del govern del PP per facilitar el trasllat de seus empresarials fora de Catalunya va precipitar la ruptura.
El clima va canviar radicalment amb l'arribada de Josep Sánchez Llibre al davant de Foment. La voluntat de tancar ferides i de reforçar la unitat empresarial va fer que des del primer moment es produís un desgel. Treballar per la reincorporació de l'organització d'Abad es va convertir en un compromís de Sánchez Llibre i la major empatia entre tots dos presidents ha acabat de facilitar l'acord.
Foment del Treball readmet la Cecot
La junta directiva de la patronal que presideix Sánchez Llibre reincorpora l'organització vallesana, que va ser expulsada durant el mandat de Gay de Montellà
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament de Terrassa insisteix en evitar el tancament de línies d'I3 pel curs escolar 2025-26 Redacció
-
-
L'ONG Oberts al Món celebra 20 anys de cooperació a Guatemala amb un concert solidari de jazz Redacció
-
Arriba l'acte de lliurament dels premis de la 44a edició del Concurs BBVA de Dibuix Escolar Redacció
-
Publicat el 05 de març de 2019 a les 09:30
Et pot interessar
-
Economia Cecot se suma al clam empresarial per reformar el sistema de finançament
-
Economia Cecot va tancar el 2023 amb 11.400 formacions
-
Economia La sequera i les incerteses geopolítiques, les principals preocupacions de la Cecot
-
Economia La Cambra de Terrassa reclama accelerar els tràmits per projectar la B-40
-
Economia Mig milió d'euros per desplegar el Pla Director de Polígons de Terrassa
-
Economia La Teva Cambra de Ramon Talamàs arrasa a les eleccions de la Cambra de Comerç de Terrassa