La FACT i l'Ajuntament aposten per un comerç urbà i de proximitat

Han signat un conveni de col·laboració per promoure la dinamització comercial de la ciutat

Publicat el 01 de setembre de 2010 a les 18:01
La Federació d'Associacions de Comerciants de Terrassa (FACT) i l'Ajuntament de Terrassa han signat aquest dimecres un conveni de col·laboració per promoure la dinamització comercial de la ciutat. L'objectiu de l'acord és desenvolupar i consolidar un model de comerç urbà i de proximitat. La signatura ha estat a càrrec de l'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, i de la presidenta de la FACT, Rosa Maria Ros.

Un dels punts més destacats del conveni és l'establiment de mecanismes per al foment d'accions que ajudin a la dinamització del comerç urbà de proximitat. Així, l'objectiu és fer del comerç un instrument d'estructuració urbana, defensar el valor social del comerç i afavorir el consum responsable. Com ha comentat l'alcalde, Pere Navarro, “creiem en una ciutat on als carrers hi passin coses i siguin agradables, per això és necessària l'existència dels comerços de proximitat”.

El conveni que s'ha signat avui també vol fomentar l'associacionisme i la col·laboració entre la FACT i l'Ajuntament. Per una banda, com ha explicat la presidenta de la FACT, Rosa Maria Ros, “l'associacionisme costa, des que hi som –la nova junta directiva ho és des del maig passat– hem doblat el número de comerços que formen part de la FACT . Si podem explicar tot el que volem fer anirem aconseguint resultats”. Així, explicava l'avantatge que suposa pels comerciants el fet d'estar associats i poder tenir el suport d'estar junts. “Som, a més, un punt de suport moral”, afegia.

Per altra banda, pel que fa a la col·laboració entre la FACT i l'Ajuntament, el conveni vol implementar instruments de transversalitat i coordinació entre ambdues parts, que permetin una major eficiència dels procediments i que tingui incidència en la dinamització del comerç en el territori. La voluntat de l'acord és consolidar els eixos comercials de la ciutat, així com les centralitats menors, és a dir, petits nuclis comercials de barri.

La professionalització del comerç és un altre punt del conveni que ha volgut destacar la presidenta de la FACT. Ha parlat de la importància de la formació tècnica. “El nostre comerç necessita una formació constant”, ha dit Rosa Maria Ros.

Amb el conveni que ha entrat en vigor després de la signatura d'aquest dimecres han quedat establerts els compromisos d'aportació econòmica municipal per al cofinançament de les actuacions contingudes al Pla d'Acció de la FACT. Les diverses actuacions de dinamització dels comerç que ha planificat la FACT necessiten un pressupost de 118.329€, dels quals l'Ajuntament en concedirà una subvenció de 58.000€, que suposa el 49% del pressupost global del pla. El conveni serà vigent fins el dia 31 de desembre del 2010.

La FACT, creada l'any 1992, aglutina 400 comerços. Està formada actualment per les associacions de comerciants de Ca n'Aurell, Can Palet, Josep Tarradellas-Lluís Companys, Santa Creu Comerç, La Maurina Comerç, Escoles Comerç, Can Montllor-Sant Llorenç i Parc de la Llar.


Accions previstes per la FACT

El Pla d'Acció 2010 de la FACT inclou diverses accions de dinamització, com ara l'edició de la guia comercial Club de Compra, que de moment en formen part 130 comerços i a partir del desembre es podrà ampliar. El pla preveu la creació del web www.terrassacomerç.cat, que estarà operativa a finals de setembre i disposarà d'enllaços als web dels diferents comerços associats i també se'ls hi donarà suport per crear aquests web. Cap a finals del trimestre hi ha prevista la Fira del Comerç, que no només estarà oberta als comerços que formin part de la FACT, sinó que també s'hi podran adherir altres negocis. La Campanya de Nadal és un dels últims punts del pla, que encara s'ha d'acabar de concretar.