Primera reunió de treball conjunta de les quatre caixes catalanes

Els màxims responsables de les entitats fan un repàs de la marxa dels treballs i del programa de futur a mig i llarg termini

Publicat el 10 de setembre de 2009 a les 18:33
Els presidents i directors generals de les quatre caixes catalanes han celebrat la primera reunió de treball conjunta una vegada ha quedat determinat el projecte de fusió després que el dilluns passat, 7 de setembre, el Consell d’Administració de Caixa Girona va acordar incorporar-se al projecte amb les caixes de Manlleu, Sabadell i Terrassa.

Els màxims representants de les caixes han fet un repàs de la marxa dels treballs i del programa de futur previst a mig i llarg termini.

En concret, en la reunió s’ha fet una anàlisi exhaustiva del pla econòmic i financer resultant de la fusió i dels impactes favorables que produirà en ràtio d’eficiència i en nivells de capitalització. També s’han tractat els aspectes relacionats amb l’estructura dels òrgans de govern de la futura caixa (Assemblea General, Consell d’Administració i Comissió de Control) i del procés de transició des dels òrgans de govern actuals de cada entitat cap als de la nova caixa.

Així mateix, els presidents han refermat el calendari d’execució establert inicialment, i han manifestat que per a finals del mes de setembre o principis d’octubre tenen previst presentar el projecte de fusió als consells d’administració de les respectives caixes, per a posteriorment fer-lo arribar a la Generalitat de Catalunya i al Banc d’Espanya.

Una vegada es produís la conformitat d’aquests organismes supervisors, cada Consell d’Administració procediria a la convocatòria de l’Assemblea General extraordinària per posar el projecte de fusió a la consideració d’aquest òrgan de govern, en una data prevista per a finals de novembre.

Entren en funcionament noves meses de treball

El procés d’integració es continua desenvolupant a través de les diverses meses de treball, formades per representants de cada caixa amb el suport de consultors externs. Darrerament, s’han constituït i han iniciat la seva activitat noves meses en els camps dels riscos; gestió financera i majorista; organització; comptabilitat, control i fiscalitat; gestió immobiliària i servei jurídic. Aquestes meses s’afegeixen a les que ja venen treballant des de fa setmanes en els àmbits comercial, recursos humans, tecnologia, banca, assegurances, comunicació i coordinació.