Reempresa busca emprenedors per reactivar trenta empreses

El centre serà present al Saló BizBarcelona 2015 amb un estand d'informació assessorament, tallers i conferències

Publicat el 28 de juny de 2015 a les 09:55
La Reempresa torna amb força al Saló BizBarcelona que se celebra l’1 i 2 de juliol al recinte de Montjuïc amb informació, assessorament i una activitat de networking per donar continuïtat a aquells negocis en funcionament de diferents sectors que busquen reemprenedors. Des d’una empresa de disseny; una indústria de transformació de plàstics; una corredoria d’assegurances; una empresa distribuïdora i comercialitzadora d’aliments ecològics;  una empresa de fabricació de maquinària i mobiliari pel sector sanitari; a un e-commerce de perfumeria, cosmètica i productes de perruqueria. Una selecció de trenta negocis seran al “Matchings Reempresa”, un espai on diferents reemprenedors s’entrevistaran amb els propietaris de negocis i empreses que estan prop de la jubilació i cerquen persones per traspassar-los l’activitat.
 
Aquest espai del Centre de Reempresa de Catalunya comptarà amb el suport dels seixanta-quatre punts d’atenció Reempresa que els principals ajuntaments i consells comarcals de Catalunya han anat obrint durant aquests anys: set d’aquests punts presten servei específic al Mercat Sectorial del Comerç.
 
Pel que fa al programa d’activitats organitzat per Reempresa en el marc del saló, destaca les conferències:
 
· “Comprar, vendre, invertir, negociar… Quant val una empresa? De què en depèn el valor? I el preu?”, amb Javier Gómez Biscarri, doctor i M.A. en Economia per UCLA, Llicenciat en Ciències Economiques i Empresarials per la Universitat de Deusto (La Comercial). Professor Visitant en el departament d’Economia i d’Anàlisi de Decisions a IESE. Professor del Departament d’Economia i Empresa en la Universitat Pompeu Fabra.
· “Vols comprar una empresa? Coneix els 7 obstacles a evitar” que impartirà el director del Centre de Reempresa de Catalunya, Albert Colomer.
· “Reempresa i La Caixa: instruments financers per a la transmissió d’empreses” pensada per explicar les característiques i els instruments que CaixaBank posa a disposició de tots aquells interessats en rebre finançament per a la Reempresa i que serà a càrrec de Jordi Nicolau, directori territorial de CaixaBank Barcelona, Antoni Abad, president de la patronal Cecot i Albert Colomer, director del Centre de Reempresa de Catalunya.
· “Reemprendre en 5 passos” que impartirà la consultora del Centre de Reempresa de Catalunya, Clàudia Massó.

El Centre de Reempresa de Catalunya ha aconseguit tancar des de finals de juny d’aquest any més de 490 casos de reempreses que han suposat una inversió total de prop més de 22.700.000€ i que es distribueixen, per sectors de la manera següent: 34% de reempreses d’èxit en el sector comerç; 6% a reempreses d’indústria; 29% pertany al sector serveis i un 29% de la inversió de les reempreses d’èxit pertany al sector de l´hostaleria.
 
La distribució territorial d’aquestes reempreses amb èxit és un 76% de la província de Barcelona, un 10% de la província de Girona, un 7% pertanyen a la província de Tarragona i un 5% a la província de Lleida.
 
És evident que tota economia dinàmica i innovadora provoca una mortaldat corrent i habitual d’empreses per gestió deficient, pèrdua de mercats, problemes personals, discrepàncies societàries, obsolescències diverses o per no tenir successió. Moltes empreses fracassen en la seva trajectòria, no per falta de viabilitat econòmica, sinó perquè no es pensa en la seva transmissió com una alternativa de continuïtat. I així ho demostra el 29% dels casos d’empreses cedents que s’han adreçat al Centre de Reempresa de Catalunya, que ho han fet per jubilació del cedent. En el 12.5% dels casos el motiu és personal i en un 9,5% dels casos és per canvis de domicili.