Cada vegada més, pel pas del temps i per com estan evolucionant els serveis d'urgències hospitalàries, se sap quan s'arriba a l'Hospital però no quan se surt. Per no parlar de les condicions en les quals es tracta als malalts durant la seva estada. El que hauria de ser un servei de pas, es converteix en una estada prolongada (i de mal gust en moltes ocasions). Hem arribat a un nivell de tolerància en el qual sembla que ja no ens importa que ens atenguin en un passadís, o asseguts en una cadira al costat d'una filera de cadires de rodes ocupades, o sobre una llitera a la meitat dels espais oberts i en un ambient sorollós. Infermers prenent constants sense intimitat. Metges que ens fan l'entrevista clínica en presència de multitud de malalts. I, mentrestant, un ancià es fa les seves necessitats a sobre davant la impossibilitat d'avisar perquè li atenguin correctament.
Els professionals fan el que poden, i els malalts semblen expressar complicitat cap a metges i infermers, encara que aquesta s'acaba quan el protocol insinua que hem estat irresponsables per no anar primer al CAP: El món a l'inrevés! Això sí, els gestors es freguen les mans i es posen medalles d'excel·lència en la gestió: "Els números surten en verd", comuniquen obertament en congressos sense indici de rubor.
Saturació? No, és culpa de la grip a l'hivern i de l'onada de calor a l'estiu… o, potser, una conspiració de malalts que s'han posat d'acord per a acudir en massa al servei d'Urgències... Els testimoniatges de pacients s'han anat acumulant els últims mesos en el que ja evidencia un problema estructural dels serveis hospitalaris d'urgències a la nostra ciutat, i sobretot dels de Mútua de Terrassa. L'interessant és que ja hi ha molts professionals de la sanitat que s'han unit a aquestes denúncies i les fan arribar amb detall.
En el passat ple municipal es va aprovar per unanimitat una proposta de Ciutadans, amb alguna aportació del PSC, en la qual es donava suport als professionals de la sanitat a la nostra ciutat. Se'ls reconeixia l'exposició constant a situacions molt desagradables, motivades per l'evident falta d'interès de la direcció hospitalària per solucionar els problemes. També s'instava a l'Ajuntament a oferir tot el suport perquè els pacients i usuaris que així ho desitgin vegin millor canalitzades les seves queixes. A més, es demanen explicacions al CATSALUT i s'insta al Govern de la Generalitat al fet que millori de manera immediata l'atenció de les urgències hospitalàries.
Tot això és suficient? A Ciutadans sabem que no, per això exigirem les inversions que la tercera ciutat de Catalunya necessita per a atendre la ciutadania. També fiscalitzarem que els recursos s'emprin de forma adequada, sigui el gestor de l'hospital públic o privat.
Els professionals fan el que poden, i els malalts semblen expressar complicitat cap a metges i infermers, encara que aquesta s'acaba quan el protocol insinua que hem estat irresponsables per no anar primer al CAP: El món a l'inrevés! Això sí, els gestors es freguen les mans i es posen medalles d'excel·lència en la gestió: "Els números surten en verd", comuniquen obertament en congressos sense indici de rubor.
Saturació? No, és culpa de la grip a l'hivern i de l'onada de calor a l'estiu… o, potser, una conspiració de malalts que s'han posat d'acord per a acudir en massa al servei d'Urgències... Els testimoniatges de pacients s'han anat acumulant els últims mesos en el que ja evidencia un problema estructural dels serveis hospitalaris d'urgències a la nostra ciutat, i sobretot dels de Mútua de Terrassa. L'interessant és que ja hi ha molts professionals de la sanitat que s'han unit a aquestes denúncies i les fan arribar amb detall.
En el passat ple municipal es va aprovar per unanimitat una proposta de Ciutadans, amb alguna aportació del PSC, en la qual es donava suport als professionals de la sanitat a la nostra ciutat. Se'ls reconeixia l'exposició constant a situacions molt desagradables, motivades per l'evident falta d'interès de la direcció hospitalària per solucionar els problemes. També s'instava a l'Ajuntament a oferir tot el suport perquè els pacients i usuaris que així ho desitgin vegin millor canalitzades les seves queixes. A més, es demanen explicacions al CATSALUT i s'insta al Govern de la Generalitat al fet que millori de manera immediata l'atenció de les urgències hospitalàries.
Tot això és suficient? A Ciutadans sabem que no, per això exigirem les inversions que la tercera ciutat de Catalunya necessita per a atendre la ciutadania. També fiscalitzarem que els recursos s'emprin de forma adequada, sigui el gestor de l'hospital públic o privat.