Terrassa tindrà a finals d’any el servei de Carsharing. Així ho van acordar tots els grups polítics després que el portaveu de Convergència i Unió, Josep Rull, presentés la proposta a la resta de partits en el ple municipal que es va celebrar ahir a la sala de Govern de l’Ajuntament. Un sí, rotund de tots els colors que servirà perquè aquest innovador model de mobilitat, s’instal·li a la ciutat abans que s’acabi l’any. Així ho va assegurar la regidora de Via Pública, Lluïsa Melgares.
Rull apuntava que “el carsharing és un concepte modern de mobilitat que promou la utilització racional dels mitjans de transport i que ofereix la possibilitat d’utilitzar el cotxe quan es necessita, sense haver-ne de ser el propietari”. Afegia que “és una opció de mobilitat intel·ligent, ja que afavoreix una reducció dels costos individuals i socials, i a la vegada promou la racionalització en l’ús dels mitjans de transport”. Així doncs, Avancar Carsharing, l’única empresa que ofereix aquests serveis a Catalunya, arribarà a Terrassa en els propers mesos.
Pel que fa a l’espai, Rull proposava aparcaments del centre de la ciutat, com els del Vapor Ventalló o la Plaça del Dr. Robert perquè s’hi col·loquin els cotxes.
Les propostes de CiU no es van acabar aquí. Una altra que va comptar amb el suport de tots els partits va ser la que feia referència a la revisió del Pla d’Infrastructures Ferroviàries de Rodalies de Barcelona. L’objectiu és el d’aconseguir incrementar les inversions de 4.000 a 6.135 euros, “en els temes compromesos per Zapatero i reclamats per la mateixa Generalitat” afegia Rull. A més, i corroborant unes declaracions de l’alcalde Pere Navarro “s’ha de quadruplicar les vies per tal de guanyar velocitat comercial i potenciar els trens semidirectes i l’operativitat dels de mitja distància”.
Un dels altres temes que van ocupar bona part del ple va ser la proposta d’ICV-EUiA que demanava fer un posicionament públic a favor del projecte de tramvia pel Vallès i a la vegada demanar que s’inclogui en les futures planificacions d’infrastructures. En aquest cas, CiU hi va donar suport, però no el PP que asseguraven “que alguns dels mecanismes que proposen no van en la mateixa direcció que nosaltres”.
Rull apuntava que “el carsharing és un concepte modern de mobilitat que promou la utilització racional dels mitjans de transport i que ofereix la possibilitat d’utilitzar el cotxe quan es necessita, sense haver-ne de ser el propietari”. Afegia que “és una opció de mobilitat intel·ligent, ja que afavoreix una reducció dels costos individuals i socials, i a la vegada promou la racionalització en l’ús dels mitjans de transport”. Així doncs, Avancar Carsharing, l’única empresa que ofereix aquests serveis a Catalunya, arribarà a Terrassa en els propers mesos.
Pel que fa a l’espai, Rull proposava aparcaments del centre de la ciutat, com els del Vapor Ventalló o la Plaça del Dr. Robert perquè s’hi col·loquin els cotxes.
Les propostes de CiU no es van acabar aquí. Una altra que va comptar amb el suport de tots els partits va ser la que feia referència a la revisió del Pla d’Infrastructures Ferroviàries de Rodalies de Barcelona. L’objectiu és el d’aconseguir incrementar les inversions de 4.000 a 6.135 euros, “en els temes compromesos per Zapatero i reclamats per la mateixa Generalitat” afegia Rull. A més, i corroborant unes declaracions de l’alcalde Pere Navarro “s’ha de quadruplicar les vies per tal de guanyar velocitat comercial i potenciar els trens semidirectes i l’operativitat dels de mitja distància”.
Un dels altres temes que van ocupar bona part del ple va ser la proposta d’ICV-EUiA que demanava fer un posicionament públic a favor del projecte de tramvia pel Vallès i a la vegada demanar que s’inclogui en les futures planificacions d’infrastructures. En aquest cas, CiU hi va donar suport, però no el PP que asseguraven “que alguns dels mecanismes que proposen no van en la mateixa direcció que nosaltres”.