31
de gener
de
2019, 07:19
L'ajuntament de Terrassa posa fil a l'agulla a la regulació dels vehicles de mobilitat personal (VMP). Aquesta setmana la Taula de Mobilitat ha debatut algunes de les propostes entre les quals la circulació dels patinets elèctrics a la ciutat. Segons la nova ordenança, aquest tipus de vehicle no podrà circular per les voreres i ho haurà de fer pels carrils bici o els carrers de zona 30 i també pels carrers de convivència.
La proposta també contempla que l’edat permesa per conduir un VMP per vies urbanes sigui de 16 anys i que s'hagi de dur casc en el cas dels patinets elèctrics. També classifica i regula les condicions de circulació a les diferents vies de l’espai públic, com poden ser les àrees de vianants.
La nova Ordenança Municipal Reguladora de la Circulació de Persones i Vehicles en Vies Urbanes, que substituirà la de 1996, serà el marc normatiu que regularà les actuacions que contempla el Pla de Mobilitat Urbana de Terrassa 2016-2021 amb l’objectiu de resoldre els problemes de convivència a l’espai públic i fomentar una mobilitat més responsable, sostenible i segura.
Zona de Baixes Emissions
La nova ordenança inclou la regulació especial de mobilitat per a les Zones de Baixes Emissions (ZBE). En aquest àmbit, es permet la implantació de mesures especials per regular l’accés, la circulació i l’estacionament de vehicles i es delimiten les zones de baixes emissions, ja sigui de manera total (24 hores al dia i els 365 dies l’any) o parcial, per tal de prohibir la circulació o l’estacionament als vehicles que incompleixin els límits d’emissions contaminants.
La proposta també contempla que l’edat permesa per conduir un VMP per vies urbanes sigui de 16 anys i que s'hagi de dur casc en el cas dels patinets elèctrics. També classifica i regula les condicions de circulació a les diferents vies de l’espai públic, com poden ser les àrees de vianants.
La nova Ordenança Municipal Reguladora de la Circulació de Persones i Vehicles en Vies Urbanes, que substituirà la de 1996, serà el marc normatiu que regularà les actuacions que contempla el Pla de Mobilitat Urbana de Terrassa 2016-2021 amb l’objectiu de resoldre els problemes de convivència a l’espai públic i fomentar una mobilitat més responsable, sostenible i segura.
Zona de Baixes Emissions
La nova ordenança inclou la regulació especial de mobilitat per a les Zones de Baixes Emissions (ZBE). En aquest àmbit, es permet la implantació de mesures especials per regular l’accés, la circulació i l’estacionament de vehicles i es delimiten les zones de baixes emissions, ja sigui de manera total (24 hores al dia i els 365 dies l’any) o parcial, per tal de prohibir la circulació o l’estacionament als vehicles que incompleixin els límits d’emissions contaminants.