19
d'octubre
de
2023, 11:35
Actualitzat:
15:23h
El tram de la B-30 entre Viladecavalls i Abrera entrarà en funcionament el 30 de novembre. Però aquest és només un dels trams del Quart Cinturó, la via que ha de connectar el Baix Llobregat amb el Vallès Occidental. Recentment, la Ronda Nord, tal com se li ha anomenat al tram per unir Terrassa amb Sabadell i Castellar, ha estat el pal de paller dels pressupostos del Govern i també una de les reclamacions històriques del sector econòmic de la comarca.
En aquest sentit, aquest dimecres, les cambres de comerç de Terrassa i Sabadell i la patronal Cecot han estat presents a la comissió de Polítiques Digitals i Territori del Parlament perquè s'enllesteixi la signatura del conveni amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA), que ha de permetre la construcció de la nova via.
Consideren que és una qüestió d'urgència. Segons han exposat, els desplaçaments diaris entre les cocapitals del Vallès ja superen els que es fan des de Terrassa a Barcelona i des de Sabadell a Barcelona. En concret, apunten que són 63.000 esl viatges que cada dia es fan entre les dues ciutats vallesanes. En aquest sentit, està previst que quan la Ronda Nord estigui en funcionament, s'evitarà que 13.000 vehicles diaris passin pels nuclis urbans.
En la seva intervenció, també han apuntat que l'aixecament dels peatges de l'AP-7 ha provocat una congestió d'aquesta i altres vies, cosa que repercuteix en la competitivitat de les empreses. En aquest sentit, han recordat que el Vallès té 1,3 milions d'habitants, és la principal aglomeració industrial de Catalunya amb 195 polígons d'activitat econòmica i 30.173 empreses, a més de 24 centres de negocis i 10 centres universitaris.
Els agents econòmics han assistit a la comissió convidats pel grup parlamentari del PSC, i han demanat per l'estat de la signatura del conveni que permetrà redactar i executar la nova via. Les condicions del Govern són que es faci l'encàrrec de la gestió a la Generalitat i que es financi a través dels Pressupostos de l'Estat. Aspectes, tots ells, que ja compten amb el "consens" dels governs, segons han dit els representants dels agents econòmics.
En aquest sentit, aquest dimecres, les cambres de comerç de Terrassa i Sabadell i la patronal Cecot han estat presents a la comissió de Polítiques Digitals i Territori del Parlament perquè s'enllesteixi la signatura del conveni amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA), que ha de permetre la construcció de la nova via.
Consideren que és una qüestió d'urgència. Segons han exposat, els desplaçaments diaris entre les cocapitals del Vallès ja superen els que es fan des de Terrassa a Barcelona i des de Sabadell a Barcelona. En concret, apunten que són 63.000 esl viatges que cada dia es fan entre les dues ciutats vallesanes. En aquest sentit, està previst que quan la Ronda Nord estigui en funcionament, s'evitarà que 13.000 vehicles diaris passin pels nuclis urbans.
En la seva intervenció, també han apuntat que l'aixecament dels peatges de l'AP-7 ha provocat una congestió d'aquesta i altres vies, cosa que repercuteix en la competitivitat de les empreses. En aquest sentit, han recordat que el Vallès té 1,3 milions d'habitants, és la principal aglomeració industrial de Catalunya amb 195 polígons d'activitat econòmica i 30.173 empreses, a més de 24 centres de negocis i 10 centres universitaris.
Els agents econòmics han assistit a la comissió convidats pel grup parlamentari del PSC, i han demanat per l'estat de la signatura del conveni que permetrà redactar i executar la nova via. Les condicions del Govern són que es faci l'encàrrec de la gestió a la Generalitat i que es financi a través dels Pressupostos de l'Estat. Aspectes, tots ells, que ja compten amb el "consens" dels governs, segons han dit els representants dels agents econòmics.