La B-40 entre Viladecavalls i Abrera entrarà en funcionament del 30 de novembre

El govern municipal confia en que els treballs del projecte que ha d'unir les dues capitals del Vallès s'iniciï aquest mandat i puguin participar en la definició del recorregut

Jordi Ballart i Marta Farrés al final de la B-40 a Terrassa
Jordi Ballart i Marta Farrés al final de la B-40 a Terrassa | Nebridi Aróztegui
Nació
18 d'octubre de 2023, 09:53
Actualitzat: 10:14h
Les obres per enllestir la B-40 entre Viladecavalls i Abrera ja són a la recta final. L'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha assegurat aquest dimarts que l'estat espanyol li ha notificat que les obres acabaran el 30 de novembre, posant fi a una "reivindicació" de ciutat. Ballart ha parlat d'aquest tram de la via durant la presentació del pla de mandat del govern de Terrassa per als pròxims quatre anys. Fonts del Ministeri de Transports i Mobilitat reconeixen que les obres estan "molt avançades" però no concreten la data.

Respecte al projecte que ha d'unir les dues capitals del Vallès, Jordi Ballart també ha demanat "no tardar 30 anys" a començar a concretar-lo i executar-lo, i confia que es podran iniciar durant aquest mandat, després de l'acord signat entre la Generalitat i l'estat espanyol aquest estiu.

El govern municipal també espera que el territori pugui dir la seva a l'hora de concretar el recorregut. Tant Terrassa com Sabadell han encarregat estudis per veure la viabilitat de soterrar bona part del traçat o bé construir-lo en format trinxera, per tal que tingui "el mínim impacte possible sobre el paisatge i els veïns directament afectats", com ha dit Jordi Ballart. Ona Martínez (ERC), ha recalcat que la ciutat "no vol una Ap-7 al nord de la ciutat", i per això ha demanat que s'estudiï el traçat i format de la via "per a què sigui respectuosa amb el territori i el màxim coherent possible amb el nou concepte de mobilitat". I per la seva banda, Meritxell Lluís (Junts) ha defensat un format 2+2 "amb diverses rotondes que relliguin el territori, sense ser una via d'agitació i trànsit com ja és la B-30", i que sigui una via "que connecti i impulsi l'economia productiva, però amb el menor impacte possible i el màxim servei possible", ha dit.