
El proper dia 2 de juny se celebrarà una jornada de commemoració dels cent anys de la disputa del primer partit de hockey a Terrassa. Organitzat de forma conjunta entre l'Ajuntament de Terrassa i l'entitat Hockey per Terrassa, que integren els clubs Atlètic, Club, Egara i CD Terrassa, aquest acte de caire esportiu constarà d'una desfilada dels nens i nenes de les escoles dels club egarencs, els tres esmentats més el Natació Línia 22.
Posteriorment, hi haurà un partit d'època com a record d’aquell primer matx de 1912, amb els jugadors vestits com llavors, i la jornada clourà amb un partit de la selecció espanyola masculina absoluta, que servirà també de preparació per als de Dani Martín amb vista a la seva cita olímpica de Londres. El rival serà Escòcia amb el qual es tornarà a enfrontar el dilluns 4 de juny i el dimarts 5 de juny.
Els actes tindran lloc a l'Estadi Olímpic Municipal de Hockey, situat al carrer Antoni Bros de Terrassa (Camp Federatiu). Al vespre, a l'Hotel Don Cándido de Terrassa, està previst celebrar-hi un sopar-homenatge als 70 olímpics d'hoquei egarencs que hi ha hagut durant la història dels Jocs.
El primer partit
El primer partit d'hoquei a Terrassa es va disputar el 2 de juny de 1912, a un camp situat al que ara és l'Avinguda Jacquard, i va enfrontar el Lawn Hockey Club Calassanç, que uns anys després passaria a la denominació actual, CD Terrassa, i el Real Deportivo Espanyol, que es va imposar per 7 a 2. En aquesta jornada esportiva, que es va fer a benefici dels morts i els ferits a la Guerra del Rif, també es van celebrar un parell de combats de boxa.
Aquest es considera el primer partit "oficial" entre clubs a Espanya, pel fet de jugar 11 contra 11. Abans ja s'havien disputat alguns partits a altres ciutats de l'Estat com Madrid, Barcelona o Sant Sebastià, però no hi ha antecedents que s'hagués jugat 11 contra 11 i amb el reglament i àrbitre que aplicava el reglament oficial, com es va jugar el partit de Terrassa. El reglament era el de la Hockey Association, que era l'organisme oficial que regulava el hockey i que més tard es va convertir en la Federació Internacional.
D'altra banda, el 14 de juliol es commemorarà la disputa dels Jocs Olímpics de Barcelona. Terrassa va ser una de les subseus i a l'Estadi Olímpic s'hi van disputar les competicions d'hoquei. La intenció és reunir als egarencs que van fer de voluntaris als Jocs i també s'aprofitarà per fer un homenatge als olímpics egarencs, no només d'hoquei sinó també de tots els esports que han estat representats per la ciutat als Jocs Olímpics en tota la seva història.
En total, Terrassa ha aportat un centenar d'esportistes en aquest esdeveniment esportiu. Des de fa unes setmanes, una comissió formada per membres de l’Ajuntament i dels tres clubs egarencs treballen en la organització d'aquests dos actes.