Molts ja han començat i a d'altres encara els resten un parell de jornades laborals per gaudir dels dies de descans de Setmana Santa, un dels ponts més preuats per la ciutadania. La crisi, però, continua present i seguint l'exemple de l'any passat, enguany la demanda de viatges a les agències de la ciutat ha patit un descens de prop del 20 per cent.
Així doncs, la majoria dels terrassencs que han decidit marxar han triat la costa catalana o bé la valenciana per desconnectar. “La gent té ganes de fer alguna cosa, hem tingut moltes consultes durant les passades setmanes però, tot i així, en aquests moments es mira més el que es gasta: hotels senzills, destinacions properes i si pot ser el desplaçament en tren”, afirma Miquel Àngel, de Zafiro Tours. Tanmateix, diu que el turisme de neu ha anat perdent cada cop més interès a la ciutat en els darrers anys.
“La gent es guarda els diners per fer una escapada en condicions a l'agost i si escau marxen, com a molt, un parell de dies a un hotelet senzill proper”, afirma Ester, de Viatges Iberia. Amb tot, els agents de viatges destaquen una manca de rebaixes en el preu dels paquets per aquests dies de vacances. “Tenim creuers i rutes per Europa a bons preus, però les companyies no ha ofert grans descomptes”, segons Miquel Àngel. “El problema és que la crisi continua en boca de tots i això provoca que la gent s'ho repensi tot molt més que abans”, afirma.
Internet, un fort competidor
Tot i que els agents de viatges afirmen que la gent prefereix el tracte personal que ofereixen, reconeixen que internet ha anat guanyant posicions any rere any. Cada vegada més gent utilitza la xarxa per cercar ofertes d'última hora i contractar vols i hotels als preus més baixos.
Amb tot, les agències alerten que una mala planificació pot provocar una important despesa i que, per tant, l'organització i el tracte personalitat que ofereixen garanteix més estabilitat a preus raonables.
Així doncs, la majoria dels terrassencs que han decidit marxar han triat la costa catalana o bé la valenciana per desconnectar. “La gent té ganes de fer alguna cosa, hem tingut moltes consultes durant les passades setmanes però, tot i així, en aquests moments es mira més el que es gasta: hotels senzills, destinacions properes i si pot ser el desplaçament en tren”, afirma Miquel Àngel, de Zafiro Tours. Tanmateix, diu que el turisme de neu ha anat perdent cada cop més interès a la ciutat en els darrers anys.
“La gent es guarda els diners per fer una escapada en condicions a l'agost i si escau marxen, com a molt, un parell de dies a un hotelet senzill proper”, afirma Ester, de Viatges Iberia. Amb tot, els agents de viatges destaquen una manca de rebaixes en el preu dels paquets per aquests dies de vacances. “Tenim creuers i rutes per Europa a bons preus, però les companyies no ha ofert grans descomptes”, segons Miquel Àngel. “El problema és que la crisi continua en boca de tots i això provoca que la gent s'ho repensi tot molt més que abans”, afirma.
Internet, un fort competidor
Tot i que els agents de viatges afirmen que la gent prefereix el tracte personal que ofereixen, reconeixen que internet ha anat guanyant posicions any rere any. Cada vegada més gent utilitza la xarxa per cercar ofertes d'última hora i contractar vols i hotels als preus més baixos.
Amb tot, les agències alerten que una mala planificació pot provocar una important despesa i que, per tant, l'organització i el tracte personalitat que ofereixen garanteix més estabilitat a preus raonables.