
Aquests dies el barri de Poble Nou–Zona Esportiva ha vist millorat el seu paisatge urbà arran la retirada d’una línia elèctrica aèria que recorria part de la Ronda de Ponent. La companyia Endesa ha substituït aquesta línia per una altra de soterrada de la mateixa
tensió (25kV).
Els treballs, desenvolupats durant el mes d’abril, van començar amb la canalització i estesa d’una línia soterrada i amb la instal·lació de dos centres de transformació. Un cop va entrar en servei la nova línia es va procedir a retirar el cablejat de la línia aèria (un tram de 234 metres) i a continuació es van desmantellar tres torres metàl·liques que hi havia al vial nord-oest de la ronda de ponent: una a davant de la plaça de Canjáyar, una altra prop de la confluència amb l’avinguda de les Arts, i una tercera ja fora de la ronda, a l’altra banda del pont de l’Avinguda de Béjar. També es va eliminar un suport de formigó ubicat a l’altre vial de la ronda de ponent, a l’alçada del carrer d’Albacete.
Les obres, amb un cost de 44.031,40 €, les ha finançat el promotor de l’edifici d’habitatges de nova construcció ubicat a la Ronda de Ponent, cantonada amb el carrer d’Albacete, com a part de les actuacions realitzades per al subministrament elèctric del nou immoble.
La retirada d’aquestes torres s’emmarca dins del procés gradual de retirada de línies aèries de distribució en mitja i baixa tensió que s’està realitzant al conjunt de la ciutat a partir d’actuacions diverses per part d’Endesa i de particulars. En aquest sentit, durant el 2011 es van retirar una vintena de torres elèctriques entre l’Avinguda d’Àfrica i la de Béjar.