Aigües de Terrassa ajuda a prevenir avaries davant la previsió de baixes temperatures

A través d'un comunicat explica què cal fer per evitar gelades, esclats de canonades, etc. S'ha reforçat el servei tècnic i d'atenció al client

Publicat el 08 de març de 2010 a les 21:51
Aigües de Terrassa i Aigües de Matadepera han fet arribar a través d'un comicat un seguit de consells per evitar problemes i averies degut a la previsió de baixes temperatures actuals i dels propers dies.

Per prevenir en la mesura del possible que les instal•lacions interiors d’abastament d’aigua en pateixin les conseqüències es recomana:

En un primer cas, deixar una aixeta oberta amb un petit rajolí d’aigua corrent durant la nit, recollint aquesta aigua en banyeres i cubells per tal d’aprofitar-la posteriorment.

D'altra banda, i tal com diu el comunicat, cal “abrigar” els comptadors, sobretot si són individuals, amb papers de diari, llana de fibra de vidre o altres materials aïllants.

En cas de rebentament d’alguna canonada interior o del comptador, s'aconsella tancar alguna de les aixetes de pas, ja sigui la del propi comptador o de la instal•lació general de la vivenda. Cal avisar a un instal•lador autoritzat per a la reparació de l’avaria o a la companyia subministradora en cas de que no es pugui tancar l’aigua pels seus propis mitjans o l’avaria sigui del comptador.

Finalment, si es gela la canonada d’aigua o el comptador però no han arribat a rebentar, es pot intentar abocar aigua calenta o projectar aire calent per tal de restablir el servei, ja que la incidència, en la majoria dels casos, es troba en les instal•lacions interiors i no a la xarxa de distribució.

Cal informar, a més a més, que Mina Pública d’Aigües de Terrassa, SA i Aigües de Matadepera, SA, ha reforçat tots els seus mitjans d’atenció telefònica, de canvi de comptadors avariats i servei tècnic. Tot i així, tota la col•laboració que cada usuari pugui aportar per a controlar i prevenir les avaries interiors ens ajudarà a donar un millor servei a la població.