"Cap a la tardor del 2023 serà el torn de fer l'apagada analògica i acabar amb les clàssiques targetes de cartó sense xip, i uns dos o tres mesos després deixar de banda les corones i començar amb el sistema de pagament per quilòmetre", ha explicat Ricard Font, secretari general de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori, aquest dilluns al matí.
Aquest anunci s'ha emmarcat durant una trobada informativa per detallar els nous terminis del desplegament de la T-Mobilitat, que acumula un retard de més de sis anys -estava previst que entrés en funcionament el 2016. "La revolució és que la gent deixarà de pagar per corones i pagarà per quilòmetres recorreguts, amb bonificacions per llargada del trajecte (serà més econòmic en proporció un Portbou-Amposta que un Girona-Figueres) i per a usuaris habituals", ha recalcat el secretari general de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori.
"Hi haurà una zona zero del teu entorn amb tarifa plana, que calculem que serà uns 10 quilòmetres a la rodona, i el preu anirà pujant progressivament a mesura que facis quilòmetres amb transport públic", ha detallat Font, que ha volgut deixar clar que es pagarà pel trajecte entre dos punts en línia recta.
El Govern ha fet un nou pronòstic amb la T-Mobilitat i preveu que estigui totalment operativa a tot Catalunya "a finals del 2024". Per fer-ho possible, el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori va licitar divendres passat per un import de 21,6 milions d'euros les màquines validadores de la T-Mobilitat que s'hauran d'instal·lar a busos interurbans, busos urbans, estacions de Rodalies i estacions d'FGC d'arreu de Catalunya. "El nou títol de transport ja està en marxa als 36 municipis de l'AMB i calculem que les set corones metropolitanes funcionin amb la T-Mobilitat a finals del 2022 o principis del 2023", ha dit Font.
En paral·lel a la instal·lació del maquinari per a la T-Mobilitat a busos, tramvies i estacions d'arreu de Catalunya, el Govern anirà integrant les comarques que actualment no estan a les ATM de Barcelona, Lleida, Girona, Tarragona o Terres de l'Ebre. D'aquesta manera, al llarg d'aquest any s'integrarà l'Alt Pirineu amb Lleida, el Solsonès amb Barcelona i la Garrotxa amb Girona. De cara al 2023, serà el torn de l'Alt Empordà, el Baix Empordà i la Selva d'integrar-se amb l'ATM Girona.
«Apagada analògica» al transport públic: la fi de les targetes de cartó serà la tardor del 2023
El Govern ha fet un nou pronòstic amb la T-Mobilitat i preveu que estigui totalment operativa a tot Catalunya "a finals del 2024"
Ara a portada
Publicat el 23 de maig de 2022 a les 17:30
Et pot interessar
-
Societat El Torneig Hockey Solidari a Terrassa ja té data de començament
-
Societat Terrassa renova la gespa dels estadis municipals
-
Societat Terrassa és la ciutat de Catalunya on més s'ha reduït la delinqüència l'últim any
-
Societat La fira de vins «El Vapor del vi» celebra la primera edició a Terrassa