La campanya de vals de compra de primavera recapta un 10% més que la de Nadal

La tercera edició de promoció del comerç local es tanca amb 377.265 euros ingressats

Presentació de la campanya «Terrassa val molt»
Presentació de la campanya «Terrassa val molt» | Ajuntament de Terrassa
Redacció
04 de juliol de 2024, 17:03

La tercera edició de la campanya de dinamització comercial Terrassa Val Molt!, impulsada per l'Ajuntament de Terrassa i la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa, s'ha tancat amb una injecció de 377.265 euros al comerç local, entre el 20 de maig i el 30 de juny. El canvi d'estacionalitat de la campanya, que per primer cop ha tingut lloc en primavera, fora de les festes de Nadal, ha rebut una gran acollida amb un 10% més de facturació

Així, segons l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart la incorporació de la campanya a la primavera ha estat "molt positiva" tenint en compte que s'ha fet fora de les temporades de grans vendes. I ha confirmat que es mantindrà: "Continuem apostant per fer dues edicions per Nadal i primavera perquè Terrassa disposi d'una àmplia i dinàmica estructura comercial, estesa per tota la ciutat.

A més a més, el president de la Cambra de Comerç de Terrassa, Ramon Talamàs, hi afegeix que, aquest efecte multiplicador, no s'ha notat només al centre de la ciutat: "El repartiment per barris, en aquesta campanya, ha estat molt més regular. Ho valorem de forma positiva pel conjunt de la ciutat".

En aquesta nova edició s'han tornat a oferir a la ciutadania 57.600 vals, per un valor total de 384.000 euros, que s'han pogut gastar en els 332 comerços locals que s'hi han adherit. Concretament, s'han bescanviat el 97,90% dels vals de 5 euros i el 98,59% dels vals de 10 euros, que representen el 98,25% del total de vals posats en circulació. La ciutadania va poder adquirir els vals per la meitat del seu import, i es van esgotar el primer dia.

Els vals no bescanviats suposen un import de 6.735 euros, que seran utilitzats en accions de promoció del comerç local de Terrassa, segons indiquen les bases de la campanya.

El sector que més bescanvis ha acumulat és el de l'alimentació, amb un total de 108.000 euros, un 28,84% del total, seguit de sabateria (16,71%), moda (14,88%) i llibreria/cultura (9,37%).

L'aportació municipal a la campanya ha estat de 250.000 euros, destinats a compensar la diferència entre el valor dels vals i el seu preu, i a cobrir les despeses d'organització. Per la seva banda, la Cambra de Comerç de Terrassa s'ha encarregat de la gestió econòmica del programa de descomptes, així com la coordinació del lloc web, la resolució d'incidències i les relacions financeres necessàries per al correcte desenvolupament de la campanya.