Continua la tasca de difiusiío del Pla de Barris de la Maurina

Demà tindrà lloc una sessió informativa adreçada als pares a l'IES Nicolau Copèrnic

Publicat el 24 de març de 2010 a les 18:05
L’Ajuntament de Terrassa continua amb la tasca de difusió del Pla de Barris de La Maurina entre els diferents agents i institucions properes al territori, amb l’objectiu d’establir una dinàmica d’aproximació del projecte a les entitats i a la ciutadania en general. Aquest treball es porta a terme mitjançant un programa de xerrades per part del personal tècnic del Pla de Barris de La Maurina, en les quals es fa una presentació general del projecte i es donen a conèixer els diferents programes. Per demà, 25 de març, hi ha prevista una xerrada a l’Institut Nicolau Copèrnic adreçada als pares i les mares dels alumnes, amb l’objectiu d’acostar el Pla de Barris, especialment de les actuacions que més els poden interessar, com és el cas del Programa Jove i del Programa Família.

El Programa Jove del Pla de Barris s'adreça als i les joves de 12 a 25 anys i té com a objectiu arribar a les diferents realitats juvenils del barrri, portant  a terme accions adaptades a les seves necessitats i al potencial dels i les joves.  Pel que fa al programa Família té com a objectiu treballar amb les famílies del barri per millorar les seves relacions amb els fills de 0 a 18 anys. Mitjançant el treball grupal se'ls ofereix eines i habilitats i se'ls acompanya i assessora en la millora de l'educació dels seus fills.

En el moment de la posada en marxa del Pla de Barris de La Maurina, es va fer una presentació per als agents més propers al territori. Des d’aleshores, s’ha fet difusió entre les entitats i serveis que poden implicar-se en aquesta iniciativa, com és el cas de l’Associació de veïns de la Maurina, els Serveis Socials de la zona o la Policia Municipal de proximitat del districte 4. En l’àmbit educatiu, s’han fet xerrades amb els directors o responsables de les escoles Salesians, Salesianes-Maria Auxiliadora, Roc Alabern i Germans Amat, Giravolt, La Casona i Escola d’Adults Ramon LLull; amb l’AMPA Roc Alabern i amb professionals de l’Institut Nicolau Copèrnic. En el sector sanitari, s’ha presentat el Pla al CAP Oest (direcció i equip de pediatria) i al personal del Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil del CAP Rambla i del Centre d’Atenció Seguiment en drogodependència de Mútua de Terrassa. També s’ha informat dels diferents programes als coordinadors i orientadors de Foment de Terrassa que fan atenció al públic, així com als alumnes de 1r i 2n del Cicle Formatiu de grau Superior d'Integració Social de l'IES Montserrat Roig.