Cribratge a 2.000 alumnes i professors de la UPC de Terrassa: «Així anirem a classe més tranquils»

L'objectiu se centra en detectar asimptomàtics amb l'activitat presencial, ara reduïda al 35%, a l'horitzó

Publicat el 14 d’abril de 2021 a les 20:00
El campus de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a Terrassa acull des d'aquest dimecres i fins divendres un cribratge massiu per detectar casos asimptomàtics entre els prop de 6.000 alumnes, professors i personal de les facultats. La campanya se celebra en horari de matí, de nou a dues, i el dijous també de tres a cinc de la tarda.

Després d'una gran afluència que ha comportat cues a primera hora, el degoteig ha sigut constant fins a les dues del migdia, en què ha acabat la primera jornada. Als assistents, principalment alumnes, se'ls demanava una identificació a l'entrada, i tot seguit se'ls preguntava "Només PCR o PCR i test serològic?". La resposta era unànime: doble prova, doble tranquil·litat. A més, en el cas de la PCR, el palet se l'autoaplica la mateixa persona.

Tal com explica a LaTorre Rosa Vallès, metgessa del Banc de Sang i Teixits i màxima responsable de l'operatiu, l'objectiu de la campanya se centra en "detectar asimptomàtics per trencar la cadena de transmissió en una població que es mou molt, interacciona molt i que aviat tornarà a les classes presencials" com són els universitaris.