A tots ells se’ls imputa els delictes de lesions, amb l’agreujant de motius d’odi, i delictes de danys. L'operació policial, que continua oberta, ha estat ordenada pel Jutjat d’Instrucció número 19 de Barcelona. Els fets van tenir lloc al barri de Sants de Barcelona quan diverses persones van agredir, amb un alt grau de violència, un grup de persones que havien assistit a un acte celebrat a la muntanya de Montjuïc amb motiu del dia de la Hispanitat.
Els agressors, la majoria dels quals anaven encaputxats, van actuar de forma organitzada, planificada, amb rapidesa i amb una alta dosis de violència., utilitzant estris perillosos com pals, pedres, cadenats i armes blanques. Fruit de l’agressió, van resultar ferides quatre persones de diversa gravetat que van necessitar assistència mèdica. A més, es van causar danys a l’establiment per un valor superior als 1300 euros.
Fruit de les primeres detencions els investigadors han identificat dues persones més, majors d’edat i de nacionalitat espanyola, coautores de l’atac, que han estat detingudes avui a Barcelona. Diversos detinguts tenen ja antecedents policials per delictes de lesions, danys, contra l’ordre públic, contra la salut pública o denúncies per portar armes prohibides.
Ramificacions al Vallès
Els Mossos treballen amb la hipòtesi que l'agressió de Sants podia ser una reacció a un atac que es va produir el mes de març del 2012 contra diversos joves a la sala Stroika de Manresa. En aquella ocasió un grup de persones va realitzar un atac organitzat i planificat contra uns joves que estaven fent cua per tal d’assistir a un concert del grup de música KOP.
Recordar que aquest passat mes de febrer, la Fiscalia va demanar per a onze dels dotze majors d'edat que van ser a l'atac nazi una condemna de 37 anys i 9 mesos de presó, i per al cap de tots ells, un veí de Can Palet de Terrassa, Jordi C, que tenia un habitatge al Pont de Vilomara, 39 anys i 9 mesos per l'agreujant del delicte d'associació il·lícita.
El cas, a més de ramificacions egarenques, a part de la detenció també es van registrar un pic al barri de Sant Llorenç, també s'estén en dos municipis de la nostra comarca ja que els Mossos en l'inici de les investigacions van registrat un altre domicili ubicat a Viladecavalls i una de les persones que es van detenir és veïna de Vacarisses, companya sentimental d'un dels agressors i d’haver participat de manera activa i determinant en el conjunt d’accions efectuades per l’organització criminal.
Cauen deu dels neonazis relacionats amb una pallissa
La 17a persona detingutda per l'agressió neonazi és de Vacarisses
Un candidat de PxC entre els detinguts pel cas Stroika
Demanen 39 anys de presó pel líder de l'implicat en un intent d'assassinat