El Cementiri es prepara per Tots Sants

S'han habilitat dos nous cineraris degut a l'augment de la demanda d'incineracions. Els dies 31 d'octubre i 1 de setembre es posarà en marxa un dispositiu especial de transport per facilitar la visita

Publicat el 29 d’octubre de 2010 a les 20:07
Amb l'objectiu d'anar condicionant el Cementiri Municipal a les necessitats dels usuaris, la Societat Municipal de Serveis Funeraris de la ciutat millora any rere any les instal·lacions. La principal novetat d'enguany és l'ampliació del cinerari, l'espai comunitari que permet inhumar les cendres. El primer cinerari va quedar ple el passat mes de setembre. Per això, i també degut a que la demanda d'incineracions ha augmentat molt en els últims anys, el cementiri ja disposa de dos nous espais on poder inhumar les cendres durant els propers anys.

Per tal de millorar l'accessibilitat als blocs antics, s'estan eixamplant les voreres, canviant el paviment i fent els corresponents accessos a 8 d'aquests blocs. El projecte s'està fent amb 10 persones del Pla Extraordinari d'ocupació local 2010. També s'han fet obres per millorar l'accés principal al temple multiconfessional, concretament s'han construït dues rampes laterals a l'escalinata principal. A més, dins del temple s'ha instal·lat un punt multimèdia format per dues pantalles, un ordinador i un reproductor de DVD que es posaran a disposició de les famílies que ho desitgin per poder projectar audiovisuals durant la cerimònia.

L'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, va poder constatar totes aquestes millores durant la seva habitual visita al cementiri prèvia a Tots Sants, que va tenir lloc ahir. L'alcalde es va mostrar satisfet amb els canvis ja que “el cementiri és un lloc públic i l'hem d'anar mantenint. A més, aquest any hem millorat l'accessibilitat per a les persones amb dificultats de mobilitat”.

Durant la visita, l'alcalde va encendre el peveter del Monument a les víctimes de la riuada del 1962 i va fer una ofrena floral a les persones que han mort en el darrer any, unes 1.400.

Serveis especials per Tots Sants
Malgrat que molta gent ja ha anat al cementiri al llarg de la present setmana, diumenge i dilluns hi haurà una gran afluència. Per això, com cada any, Funerària posa en marxa un dispositiu de serveis especials. Els dies 31 d'octubre i 1 de novembre hi haurà un servei gratuït d'autobusos i les persones amb mobilitat reduïda tindran a la seva disposició un servei gratuït de transport adaptat fins al cementiri amb recollida a domicili i també un servei de transport adaptat per dins del recinte. A més, s'ampliaran les places d'aparcament.

Activitats del dia 1 de novembre

El dia 1 de novembre a les 18.30h es farà el Concert de Tots Sants, en memòria de les persones difuntes d'aquest darrer any a Terrassa, amb el títol “Elegies. La Música i la vida, i la vida i la mort”. El concert anirà a càrrec del Quartet Hargrave i estarà complementat per la narració de poemes a càrrec de l'actriu Rosa Cadafalch. Entre les 10 i les 13.30h també hi ha previstes actuacions d'acompanyament musical en diverses zones del cementiri. A les 12h, la comunitat Bahá'í celebrarà una oració pel progrés espiritual de les ànimes al temple multiconfessional i a les 16.30h hi tindrà lloc una eucaristia catòlica.

A més, del 23 d'octubre al 2 de novembre es pot veure l'exposició de fotografia “El Cementiri, un espai per descobrir”, de Ricard Domènech.