El Terrassa cau als penals davant del Vic i queda fora de la Copa

El conjunt egarenc remunta amb cinc minuts dos gols en contra però falla en la pena màxima i no passa l'eliminatòria

Publicat el 19 d’agost de 2012 a les 23:28

Una jugada del partit entre el Terrassa FC i l'UE Vic. Foto: L. T.

De la decepció a l'alegria, i de l'alegria a la resignació, i tot en menys de deu minuts. Així és com s'ha sentit l'afició del Terrassa FC quan ha vist que el seu equip igualava una eliminatòria (3 a 3) que semblava perduda i que en el moment clau, la tanda de penals, no ha acabat de donar la talla (4 a 5). Els de Miki Carrillo han quedat eliminats en la segona ronda de la Copa Catalunya davant d'una Unió Esportiva Vic que ha jugat l'últim terç de la segona meitat amb un home menys.

De fet, les coses no han començat bé pels egarencs ja que amb prou feines feia cinc minuts que la pilota rodava que una falta prop de l'àrea ha acabat amb un autèntic golàs del central vigatà Hèctor. Deu minuts més tard, el Vic es veia obligat a fer un canvi forçós per la lesió d'Alexis Sánchez que ha deixat el seu lloc a Pol Coll. Abans d'arribar al minut 20, en una aproximació a l'àrea visitant, l'àrbrite ha xiulat penal a favor del Terrassa. Pugui ha estat l'encarregat de transformar la pena màxima i posar el marcador l'empat a 1. Però l'alegria ha durat poc. Dos minuts després, de jugada per la banda dreta, Casas ha aconseguit posar l'1 a 2. I amb aquest resultat s'ha arribat a la mitja part.

A la segona part, els jugadors egarencs han sortit un xic més agressius però els alts i baixos han dominat l'enfrontament. Quan semblava que es podia apropar l'empat després de diverses jugades perilloses, el Vic ha posat distàncies amb un remat de falta de Jordi Pla. Era el minut 22 de la segona i les coses es posaven molt complicades pel Terrassa. No obstant, a partir d'aquí, tot s'ha torçat pel Vic. Primer ha sigut la lesió de Soler que ha hagut de ser substituït per Alguer, després un parell de targetes grogues per Pol Coll i Hector i, finalment, una targeta vermella directa per Verdaguer que davant l'escapada de Molist s'ha vist obligat a parar-lo amb falta. Era el minut 36 de la segona i el Terrassa semblava que per un moment s'endollava al partit i s'ho creia.

Un xut de Molist, dues faltes perilloses a la frontal de l'àrea vigatana i, de tant buscar, ha aparegut el gol. Xut sec de Juancho, no molt fort però suficient perquè el porter Bueta pugués tocar-la però no rebutjar-la, i la pilota ha entrat a la xarxa. 2 a 3 al marcador, minut 42, i tot semblava possible. El setge dels jugadors de Carrillo ha augmentat i al minut 44, un rematada de Pugui feia esclatar d'alegria la grada terrassenca. Amb 4 minuts d'afegit, el Terrassa FC pensava que tenia temps per marcar el quart. Però així, amb empat a 3, s'ha arribat a la tanda de penals.

Ha començat llançant el Terrassa, del peu de Pugui. Ni ell, ni Garcia, Juancho, Molist i Suarez han tingut problemes per transformar-lo. Tampoc per part del Vic han patit Garcia, Soler, Pla, Hector i Bernat. Al torn egarenc, el cinquè penal, Céspedes ha llançat la pilota a la banda esquerra del porter massa desviada. Però Coll, del Vic, tampoc ha estat encertat, i ha enviat la pilota als núvols. Sisè llançament i Navarro és l'escollit pel Terrassa. El seu xut ras a la banda dreta del porter s'estavella al pal i deixa al Vic en avantatge. I aquesta vegada, els vigencs no han fallat. Alguer, amb un xut sec ha posat el 5 a 6 al marcador i ha donat la classificació a la Unió Esportiva.

Primer títol doncs que el Terrassa ha deixat escapar. Dimecres, l'Estadi Olímpic acollirà la presentació oficial de l'equip, que a les 20.45 hores disputarà el Ciutat de Terrassa davant del Badalona.