El Consell Comarcal del Vallès Occidental ha reactivat el projecte "Recooperem" per aprofitar les restes d'aliments de les escoles. Una iniciativa que es va aturar durant el tancament dels centres educatius per la pandèmia.
Ara, el Consell torna a establir contacte amb els ajuntaments, escoles i entitats participants per tornar a posar-lo en marxa. Les properes setmanes rebran l'identificatiu que els acredita com a ens participants per tal de poder conscienciar la comunitat educativa de la importància de l'aprofitament alimentari.
El "Recooperemmés" és un altre projecte de caire social que porten a terme el Consell Comarcal i el Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental. Dins del Programa de població fràgil i inclusió social, l'objectiu és donar suport a les persones més vulnerables per lluitar contra la pobresa i afavorir l'equitat d'accés a recursos.
Alhora, el projecte aconsegueix reduir el nombre d'aliments en bon estat, aptes pel consum, que actualment acaben a les escombraries, ja que no existia cap canal d'aprofitament organitzat. Una iniciativa vinculada al Vallès Circular que fomenta l'economia circular a la comarca.
El Recooperem es realitza a Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Castellar del Vallès, Matadepera, Rellinars, Rubí, Sant Cugat del Vallès, Terrassa, Ullastrell, Vacarisses i Viladecavalls. Actualment també s'està treballant perquè Palau-solità i Plegamans i Sant Quirze del Vallès s’hi puguin sumar properament.
[noticiadiari]2/209299[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/208861[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/209319[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/209096[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/209231[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205332[/noticiadiari]
El Vallès Occidental recupera la lluita contra el desaprofitament alimentari a les escoles
El Consell Comarcal del Vallès Occidental ha tornat a contactar amb els ajuntaments, escoles i entitats participants per recuperar la iniciativa "Recooperem"
Publicat el 30 de setembre de 2020 a les 19:00
Et pot interessar
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
-
Societat
El millor torró de crema cremada de l'Estat del 2025 es fa a Catalunya
-
Societat
Egara Juga! torna a Terrassa amb una segona edició plena de novetats
-
Societat
Dos policies espanyols, a judici per falsificar fets en un cas de discriminació lingüística
-
Societat
Terrassa prohibeix l'adopció de gats negres fins que passi Halloween
-
Societat
Les piscines municipals de Terrassa tanquen l'estiu amb una ocupació de fins a 130.000 banyistes
