Les persones i empreses que hagin de fer obres de reparació a les seves propietats arran la ventada de dimarts podran iniciar les obres sense esperar a tenir la corresponent llicència. L’Ajuntament de Terrassa donarà als promotors d’aquestes obres un termini de 15 dies per a tramitar la l’autorització. D’aquesta manera el Consistori vol facilitar que es duguin a terme l’abans possible aquelles actuacions que siguin urgents per a evitar danys imminents a persones o objectes. L'ordenança municipal de llicències urbanístiques preveu la declaració del procediment d'urgència en casos com aquest, tot i ser necessària l'obtenció de llicència d'obres.
Per facilitar encara més l’inici de les obres, no caldrà desplaçar-se ni trucar per a comunicar-ho a l’Ajuntament. Les persones o empreses que necessitin iniciar obres urgentment, podran comunicar-ho per internet, a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Terrassa. Els interessats trobaran un formulari per a comunicar l'execució d'obres amb caràcter urgent. Aquesta comunicació no eximeix de presentar, en el termini màxim de 15 dies, la sol·licitud de llicència d'obres.
Pel que fa a les reparacions a l’espai públic, l’Ajuntament de Terrassa continua duent a terme tasques intensives de retirada d’arbres, reparació de diferents elements de la via pública i neteja. L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, va signar ahir un decret pel qual es podran reforçar els serveis municipals necessaris per procediment d’urgència. Tanmateix, i davant el fet que diverses persones s’han adreçat a l’Ajuntament de Terrassa sol·licitant un lloc de treball relacionat amb aquestes tasques, el Consistori vol aclarir que aquest reforç dels serveis municipals es farà a través de la contractació d’empreses.
Consells del servei de Consum
D’altra banda, el servei de Consum ha publicat al web municipal un recull de consells adreçats a aquelles persones que hagin patit danys en els seus béns o talls en els serveis bàsics (llum, aigua, gas, comunicacions...). Les persones interessades poden trobar aquest recull dins del menú principal de la web. La ventada va provocar dimarts talls de llum a 13.000 abonats al servei de baixa tensió, la gran majoria dels quals ja han vist restablert el servei a hores d’ara. Aquest matí, menys de 300 abonats es trobaven encara sense servei, segons Endesa. L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, està en contacte permanent amb la directora general d’Endesa a Catalunya, Isabel Buesa, per a fer el seguiment dels treballs per a restablir completament el subministrament en baixa tensió a la ciutat.
El punt d’atenció rep 26 visites
Per tal d’atendre totes les consultes i peticions de la ciutadania relacionades amb els efectes de la ventada, l’Ajuntament de Terrassa va posar en marxa ahir dimecres un punt d’atenció a plaça Didó, que avui s’ha reforçat amb la incorporació de personal especialitzat del servei de Consum. Des de la seva creació fins aquest dijous al migdia, aquest servei ha atès 26 ciutadans i ciutadanes. La majoria de les peticions són de persones que han de fer gestions amb la seva assegurança privada o conflictes entre particulars. També hi ha casos de reclamacions patrimonials a l’Ajuntament de Terrassa per danys provocats per elements de la via pública, com ara caigudes d’arbres sobre vehicles. En aquests casos, l’assegurança de responsabilitat civil del Consistori cobrirà les despeses generades per aquests accidents.
A més d’aquest punt d’atenció, també s’atenen peticions i consultes relacionades amb la ventada a les Oficines d’Atenció Ciutadana, ubicades a les seus dels districtes, i a través del servei telefònic 010.
Els afectats per la ventada poden fer obres sense llicència
Personal del servei de Consum de Terrassa reforça el punt d'atenció sobre la ventada que ja ha rebut 26 visites
Ara a portada
Publicat el 11 de desembre de 2014 a les 19:02