Els síndics reflexionen sobre els drets humans en temps de crisi

Jaume Saura va ser l'encarregat de la segona ponència organitzada pels síndics de Terrassa, Sabadell i Sant Cugat

Publicat el 25 de juny de 2012 a les 17:20


En el marc del II Cicle de Conferències sobre Drets Humans, organitzat pels Síndics municipals de Greuges de Terrassa, Sabadell i Sant Cugat del Vallès, el passat 21 de juny va tenir lloc a Terrassa la conferència "Drets Humans en temps de crisi", a càrrec del president de l'Institut de Drets Humans de Catalunya (IDHC), Jaume Saura. L'acte va comptar també amb la presència del Director General de Relacions Institucionals i amb el Parlament, de la Generalitat de Catalunya, Joan Auladell, i la conferència de la Directora de l'Observatori de Drets Econòmics, Socials i Culturals (DESC), Vanesa Valiño.

L'objectiu de la trobada és promoure la cultura de respecte dels drets humans i difondre el seu coneixement i rellevància a la ciutadania en l'àmbit local, proposant un marc de reflexió i diàleg sobre la protecció dels drets humans, especialment en l'actual context econòmic i social.

Saura va exposar el marc de dret internacional i les convencions vigents que vinculen a l'estat espanyol en el respecte als drets humans, especialment pel que fa als drets polítics, civils, econòmics, socials i culturals. El president de l'IDHC va fer especial incidència en l'afectació que les mesures d'ajustament preses en l'actual context econòmic poden tenir sobre drets fonamentals com l'habitatge, la salut i l'educació.

Davant el compromís del govern espanyol de donar continuïtat al primer Pla de drets humans, vigent de 2008 a 2011, l'Institut de Drets Humans de Catalunya ha publicat un informe en què es recullen les recomanacions de les Nacions Unides per a l'elaboració d'aquest tipus de plans. L'informe extreu conclusions de l'experiència del primer Pla de cara a la realització d'una propera estratègia en drets humans.

El cicle finalitzarà el 20 de setembre, al Teatre Principal de Sabadell, amb una ponència sobre "Polítiques socials i drets humans", a càrrec de Joan Subirats, Doctor en Ciències Econòmiques. El vicepresident primer del Parlament de Catalunya, Lluís M. Corominas serà l'encarregat de clausurar el II Cicle de conferències sobre Drets Humans.
Escull La Torre del Palau com la teva font preferida de Google