La Generalitat de Catalunya ha donat llum verda definitiva a les noves normes relacionades amb la Covid-19, que volen evitar el rebrot de la pandèmia al país amb restriccions tant a l'espai públic com al privat. Es tracta d'unes decisions basades en les dades facilitades pel mateix Departament de Salut, que indiquen que des de l'inici de l'estiu molts ciutadans s'han contagiat en trobades festives o de caràcter lúdic.
La mesura més coneguda, i que ja es va anunciar la setmana passada, és la prohibició de trobades i reunions de més de 10 persones, tant en l'àmbit privat com en l'àmbit públic. Això afecta majoritàriament a activitats no laborals ni culturals. La Generalitat, a més, recorda que no poden participar en trobades o reunions les persones que tinguin símptomes de la Covid-19 o que estiguin en aïllament o quarantena, per tal d'evitar els contagis.
La Generalitat ha dictat que restaurants, bars i terrasses limitaran la seva capacitat a 10 persones per taula, mantenint la distància mínima entre taules.
Les excepcions a la norma de les 10 persones es troben, segons ha anunciat avui el PROCICAT, en:
- Les activitats laborals i de transport
- Les activitats de culte i actes religiosos
- Les activitats culturals, d'arts escèniques i musicals, cinema o exposicions
- Les activitats lúdiques i recreatives, com ara parcs d'atraccions i parcs infantils
- Les activitats esportives, com ara piscines descobertes, gimnasos i instal·lacions esportives
- L'obertura de biblioteques, arxius, museus i monuments
- L'assistència a manifestacions o protestes
En tots els casos, caldrà atendre a les normes que ja fa temps que estan en marxa: mascareta, distància, rentat de mans i preferiblement trobar-se amb un grup estable de convivència.
[noticiadiari]2/207589[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/207590[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/207422[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201967[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205332[/noticiadiari]
En quins casos sí que està permès reunir-se amb més de 10 persones?
Societat
L'àmbit laboral i el de la cultura, entre d'altres, queden exempts de les noves restriccions
ARA A PORTADA
-
Cultura i mitjans El Festival de Circ de Terrassa es reinventa amb una vintena de companyies i nou emplaçament ACN
-
-
Política Terrassa alerta que el PLATER identifica fins a 40 vegades més sòl del necessari per a la fotovoltaica Redacció
-
Política Terrassa desplega més de 150 càmeres per reforçar la seguretat i la gestió de la ciutat Redacció
-
Successos Desarticulen una organització que fabricava i distribuïa medicaments veterinaris sense autorització en un laboratori a Terrassa ACN
Publicat el
30 d’agost de 2020 a
les 19:00
Et pot interessar
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
