Festa Major a dojo

En un Raval de Montserrat atapeït, les colles castelleres terrassenques protagonitzen una excel·lent actuació en l'exhibició d'aquest matí. Els Minyons aconsegueixen descarregar un 2 de 9 amb folre i manilles, i els Castellers, un aplaudit 7 de 7. Kiko Veneno, Abba Revival i el correfoc, les propostes més destacades de dissabte a la nit

Publicat el 03 de juliol de 2011 a les 20:37
Malgrat l'ensurt del matí -una pluja certament intensa però poc significativa en el temps-, finalment, s'ha pogut celebrar al Raval de Montserrat el plat fort de la jornada de diumenge: l'exhibició castellera de Festa Major, amb els Castellers de Terrassa, Els Minyons de Terrassa i la Jove Xiquets de Tarragona.

En un raval ple de gom a gom, les tres colles han protagonitzat aquest matí una jornada emocionant i esplèndida en construccions, que no només ha agradat als terrassencs i terrassenques que han acudit al centre desitjosos de veure un bon espectacle, sinó també als membres de la colla gegantera de Perpinyà, que ahir van participar en la cercavila de Festa Major, i que avui no han volgut perdre's l'oportunitat de gaudir del que la Unesco fa molt pocs mesos qualificava de patrimoni de la humanitat.

Així, doncs, els Castellers de Terrassa han descarregat un 5 de 7, un 4 de 7 amb agulla, i un 7 de 7 molt aplaudit, quasi bé inèdit en el marc de la història castellera. Per la seva banda, els Minyons de Terrassa han portat a terme un 4 de 9 amb folre, un 3 de 9 amb folre, i un 2 de 9 amb folre i manilles, aconseguint descarregar, per segon any consecutiu, la primera construcció de gamma extra de la temporada castellera. Finalment, la Jove Xiquets de Tarragona ha realitzat un 3 de 8, un 5 de 8 i un 4 de 8.

Un dels moments més emocionants s'ha produït quan Minyons de Terrassa ha assolit l'objectiu de coronar un pilar de 8 amb folre i manilles. Ha estat un moment de gran intensitat i, tot i que no s'ha pogut descarregar, la colla terrassenca s'ha emportat una de les majors ovacions de la jornada.

Milers de terrassencs surten al carrer
La Festa Major ha tingut, però, també, d'altres moments molt destacats. Milers de terrassencs i terrassenques van sortir ahir al carrer per gaudir de moltes altres activitats. Així, per exemple, els més petits -i també molts adults- van tenir l'oportunitat, dissabte al matí, de saber molt més dels nostres avantpassats, els ibers, últimament molt de moda arran d'una sèrie de televisió. En aquest sentit, van poder saber, gràcies a l'Institut d'Estudis Ibers i el seu Monogràfic Iber Multidisciplinar desenvolupat a la Torre del Palau, que els protagonistes de la historia Hispania, no són en realitat ibers, sinó celtes, i que se'ls anomenava celtivers pel fet que, de les relacions establertes amb les tribus ibers, situades a la zona mediterrània, n'havien adoptat la seva llengua i alguns dels seus costums.

La cercavila de Festa Major va ser ahir una altra de les activitats que va comptar amb un major nombre de públic. Els gegants de la ciutat, junt amb els de Perpinyà; els esbarts dansaires terrassencs; els bastoners, i els grups de foc de Terrassa, entre molts d'altres, van permetre que els terrassencs i terrassenques poguessin fer un petit tast de la seva intensa activitat.

Finalment, quan es va fer fosc, el foc es va ensenyorir del centre. Diables i bèsties van demostrar, de nou, a través del correfoc, que el seu, és un dels espectacles més carismàtics i encisadors de la cultura popular catalana.

Quasi al mateix temps, Kiko Veneno actuava al Parc dels Catalans, mentre que Abba Revival ho feia a la plaça Nova. Posteriorment, la Plaça Vella, atapeïda fins dalt, reunia el públic d'uns i altres que encara volia gaudir de la festa amb l'orquestra Montgrins.