Gir radical del temps: de glaçades a una notable calor en els pròxims dies

Societat

Catalunya notarà un augment significatiu de les temperatures al llarg de la setmana, superant els 25 graus

Publicat el 05 d’abril de 2022 a les 16:46
Els canvis de temperatura tornaran a assolar Catalunya. Després d'una altra nit de glaçades i amb temperatures sota zero, les prediccions pels pròxims dies significarà un canvi significatiu: de passar molt fred a les nits a tornar a deixar les jaquetes gruixudes a l'armari. A partir d'aquest dimarts les temperatures començaran a augmentar en bona part del territori. Només aquest migdia ja hi haurà una diferència de diversos graus en comparació a les temperatures d'ahir. Aquest augment, encara que serà moderat, serà gradual al llarg de la setmana.

Al llarg de tot el dia d'avui circularan bandes de núvols alts i deixaran un paisatge enterbolit. A més, a partir del final del matí avançaran núvols mitjans de sud a nord que deixaran el cel entremig i molt ennuvolat al llarg de la tarda. Això passarà per una pertorbació ubicada al sud de la península Ibèrica, que avança cap a la zona Mediterrània. Tot i això, afectarà el País Valencià i les Illes Balears, amb precipitacions que tindran una mínima incidència a les Terres de l'Ebre.

[h3]El sol, més present aquesta setmana[/h3]
Encara que el dia de demà, dimecres, serà més ennuvolat, la tendència serà molt més positiva i amb presència de sol a partir de dijous. Demà, però, es poden produir diverses precipitacions a la zona litoral i prelitoral, que seran molt minses. A partir de dijous i fins al cap de setmana, les temperatures poden arribar a ser fins a 3 o 4 graus més alta que els dies anteriors. Tot i això, la mínima podrà baixar lleugerament a punts del litoral, però en comparació amb la setmana anterior, seran temperatures més altes.
 
A partir de dijous les temperatures màximes es poden disparar per sobre dels 20 graus en moltes comarques. Un fet que seguirà augmentant dissabte i diumenge, amb temperatures que poden arribar a sobrepassar els 25 graus. De passar a registrar baixes que provoquen glaçades i molt fred, amb nits molt fredes per ser abril, a una calor molt notable per ser aquesta època de l'any. Les comarques de Girona, Barcelona i diverses de Lleida notaran de manera significativa aquest sotrac, del fred a la calor.

[noticia]80434[/noticia]
[plantillavirals]
Escull La Torre del Palau com la teva font preferida de Google