El Grup de Recerca i Innovació en la Construcció (GRIC) de la UPC vinculat a l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) ha impulsat el projecte N2B2, una nova tecnologia que permet apagar i encendre la calefacció i l'aire condicionat a través d'un control predictiu.
Es tracta d'un dels cinc projectes que rebrà un ajut de Barcelona Deep Tech Node per accelerar la seva sortida al mercat desenvolupant la tecnologia, a través dels ajuts Proves de Concepte, i ha estat seleccionat per un jurat especialitzat en deep tech. El projecte està liderat per l'investigador Miquel Casals, professor de l'ESEIAAT i ingestigador del GRIC.
La tecnologia N2B2 permetrà, doncs, encendre i apagar els sistemes de calefacció o refrigeració d'un edifici en el temps òptim, mitjançant un sistema de control predictiu que requerirà les dades històriques del comportament de l'edifici en un període curt de temps. Així, a diferència d'altres tipus de tecnologies, no serà necessari conèixer les característiques constructives de tots els elements, com per exemple l'estructura o les instal·lacions, i per això permetrà reduir tant les dades necessàries com el temps de càlcul.
Alhora, els gestors d'edificis o el personal de manteniment tampoc hauran de tenir coneixements tècnics específics per operar amb aquest sistema, ja que es tracta d'una solució tancada: un cop finalitza el procés d'aprenentatge, el sistema funciona tot sol i es poden introduir ajustos per augmentar la precisió de les prediccions en funció de l'ús real de l'edifici.
Els investigadors del GRIC tenen previst fer proves del nou sistema en edificis d'algunes localitats catalanes, entre les quals Terrassa.
Investigadors de Terrassa impulsen una tecnologia per gestionar sistemes de calefacció i refrigeració amb control predictiu
Societat
La tecnologia N2B2 permetrà reduir les dades necessàries i el temps de càlcul per activar o apagar la calefacció o l'aire acondicionat
ARA A PORTADA
-
-
Societat Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa Redacció
-
Vida offline La comarca més exitosa de la selectivitat: tres de les cinc millors notes de Catalunya Gerard Mira
-
-
Societat Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat Redacció
Publicat el
19 de gener de 2024 a
les 16:34
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
-
Societat
El millor torró de crema cremada de l'Estat del 2025 es fa a Catalunya
-
Societat
Egara Juga! torna a Terrassa amb una segona edició plena de novetats
-
Societat
Dos policies espanyols, a judici per falsificar fets en un cas de discriminació lingüística
