Els alumnes de la zona 2 de Terrassa que comencin primer d'ESO al setembre tindran lloc, finalment, als instituts de les seva zona, que comprèn el nord de la ciutat. Després de les queixes de les famílies per la manca d'oferta, que obligava un centenar d'alumnes a desplaçar-se a instituts d'altres zones, la Generalitat ha trobat la solució.
La directora dels Serveis Territorials d'Ensenyament al Vallès Occidental, Carme Vigués, ha anunciat a la regidora d'Educació, Rosa Maria Ribera, que s'obrirà una nova línia a l'Institut Montserrat Roig, i s'implementaran altres mesures que encara s'estan definint per tal que cap alumne s'hagi de matricular en instituts que no corresponguin a la seva zona adscrita.
La regidora s'ha mostrat "alleujada davant aquest cop de timó, que per fi ens posa en la bona direcció". Aquest mateix dimecres s'ha reunit amb les AMPAs afectades per valorar la situació, i els ha comunicat que el consistori seguirà de prop "les mesures aplicades per tal que s'arribi a una solució el més satisfactòria possible per a tota la comunitat educativa, i especialment pels alumnes, que són el centre i la raó de ser del sistema educatiu".
L'Ajuntament de Terrassa portava mesos reclamant al Departament d'Ensenyament que implementés les mesures necessàries per a fer front al desequilibri entre oferta i demanda previst per al curs 2017-2018.
Els càlculs del servei d'Educació municipal ja indicaven a principi d'aquest curs que determinats instituts no podrien absorbir ni tan sols la demanada dels centres adscrits, és a dir, les escoles assignades en primera instància. Un cop tancat el període de preinscripció, s'ha pogut constatar que, amb l'oferta de places actuals, prop de mig centenar d'alumnes s'haurien de matricular en un centre adscrit a una zona diferent de la que li pertoca. Les mesures per la Generalitat, però, evitaran aquesta situació.
La Generalitat soluciona la manca de places als instituts del nord de Terrassa
Societat
S'obrirà una nova línia a l'institut Montserrat Roig, entre d'altres mesures | S'evitarà que una cinquantena d'alumnes hagués d'anar a instituts de fora de la zona 2
ARA A PORTADA
-
Política Terrassa invertirà prop de 10 milions d'euros per modernitzar els equipaments educatius Redacció
-
-
Política Terrassa constitueix les dues primeres comunitats energètiques per abastir 150 famílies Redacció
-
-
Successos Dues persones denunciades i 25 identificades a Terrassa en un dispositiu contra l'incivisme al barri de Sant Pere Nord Redacció
Publicat el
11 de maig de 2017 a
les 08:00
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
