Tot just aquests dies s'estan enllestint les obres i s'està retirant la bastida, que deixarà lluir la coberta sencera just a temps per la Fira Modernista. De fet, s'organitzaran diverses visites guiades a la coberta per posar en valor un dels elements modernistes més característics de la ciutat.
Les obres, que han tingut un cost d'uns 220.000 euros, han consistit en arrencar una capa d'un centímetre de gruix, fins deixar l'estructura despullada, i després s'han aplicat diverses capes de material aïllant i impermeabilitzant, per després posar-hi el recobriment de morter i vidres de colors.

"La Masia Freixa és un dels elements més importants del patrimoni de la ciutat", afirmava el tinent d'alcalde Amadeu Aguado en el moment de l'inici de les obres, "i, com a tal, el nostre deure és mantenir-lo en bon estat". L'última actuació que s'havia fet a la coberta va ser el 1983, i el recobriment, de morter i vidre, s'ha anat deteriorant i desfent, i ha perdut lluïdesa.
La reforma de la Masia Freixa se suma a la que es va fer, entre el novembre i el desembre, als antics jardins de la Masia, el parc de Sant Jordi, i en la qual es van plantar 83 arbres de 14 espècies diferents, destacant, sobretot, el passeig dels Xiprers, que es va renovar totalment.
Així, amb la reforma de la Masia i dels seus jardins, el parc de Sant Jordi recupera, finalment, l'esplendor que tenia fa més de cent anys, quan Lluís Muncunill va reformar l'edifici i Rafael Benet i Vancells en va dissenyar els jardins.

La coberta, deteriorada pel pas dels anys, tenia un color més fosc abans de les obres. Foto: Joaquim Albalate